Gå til innhold

Hva gjør dere damer i permisjon da? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nybakt (superstolt) mamma som skal være alene i permisjon fra onsdag og lurer på hva dere gjør på dagtid? :)

Tenkte bare prøve å få noen tips til hva jeg kan gjøre. Det er så mange som forteller hvor kjedelig det er, men håper at det er litt hva man gjør det til og at jeg og baby kan få en fin tid sammen. Og at jeg endelig kan få gjort husarbeid !

Takker for alle tips!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første tiden sov jeg og slappet av endel. Har flere barn da. Når de var på skole og i bh passet jeg på å få slappet av:-)

Nå er snuppa mi nesten 4 mnd. Dagene går med til lange trilleturer og kos. Går babysang 1 gang i uken. Iblant går vi på kafe og koser meg med venninner.

Kjeder meg iallfall ikke!

Skrevet

Det hender jeg kjeder meg - og da grunnet mangel på voksenkontakt kanskje. Savner nok litt å gå på jobben. Trur det er viktig å prøve å være "til stede" for babyen når han/hun er våken, og prioritere nøye hva man bruker tiden til når babyen sover. Min prioritering går på å få i meg nok drikke/mat, eventuelt ta igjen litt søvn, deretter husarbeid, deretter blir det egentid /være på nett/lese/slappe av/ta en dusj.

Har ikke kommet igang med barselgruppe, babysang og den slags, men trur det kan være nøkkeln til å få tiden til å gå (være litt sosial). Første ukene hadde jeg nok med å passe på meg selv og ungen. Mye stress bare for å få til en trilletur eller å ta en dusj. 6 uker nå.

Skrevet

Vi gjør egentlig minst mulig, selv om det blir kjedelig - men da finner vi bare på noe. Har babysvømming og barselgruppe som faste ting vi gjør. Ellers er vi av og til i bassenget utenom babysvømminga, drar til byen og sånt.

Det er viktig for meg å gjøre alt etter de rutinene jeg har lagd for snuppa og meg, merker også på henne at hun forventer at vi skal gjøre spesielle ting. Som feks går vi alltid tur med vogna og hunden når det er på tide med hennes andre lur for dagen. Går vi ikke ut, vil hun ikke sove med det første. Kjenner at så fort vi kommer ut av rutinene, blir vi begge rastløse.

Vil råde deg til å ikke gjøre så alt for mye, melde deg på ditt og datt og løpe ut døra hver dag for å rekke å møte opp her og der. Slik jeg ser det, er det babyen og hennes behov som er første prioritet, og selv om jeg evt har lyst å dra på kafè må man se an babyen først. Hun driter jo i hvor vi er hen, så lenge hun får det hun trenger. Her gjør vi max en aktivitet om dagen, utenom daglig trilletur.

Skrevet

Oi, jeg er vel en av de som ikke har ro i baken til å kose meg hjemme under permisjonen. Jeg har fått streng beskjed om å roe ned, så jeg ikke går på en smell...men har alltid vært veldig aktiv og det er tuppa med. Uansett, her er en liste over ting jeg har gjort. Kanskje du får noen tips til noe du vil gjøre?

* Trene (studio med barnepass og hun elsker å være der)

* Gå turer med niste og venner

* Kafèbesøk

* Barseltreff

* Babysvømming

* Babykino

* Åpen barnehage

Skrevet

Jeg kjeder meg aldri!! koser meg, og synes dagene går utrolig fort. Leser litt avis, ser enkelte dager litt på god morgen Norge (men ikke ofte), er på besøk, har litt besøk, handletur, husarbeid, barselstreff, babysang, trilletur, leik med babyen.

Dette er ting jeg liker, men som jeg ennå ikke har fått gjort: lesing av bok, album, skrevet i bok om barnets utvikling (har flere løse ark...), maling av enkelte møbler.

Burde også ha ryddet i utstyr på boden og i papirer, men ikke ting jeg direkte liker....

Håper du koser deg i permisjonstiden, og at du finner en fin dagsrytme som passer både deg og babyen din :-)

Skrevet

Møter venninner

Barseltreff

Babysvømming

Lange turer med venner eller hører på lydbok

Trening på sats

Leking på gulvet

Shopping - hun er ekstremt fascinert av alle fargene og folkene i butikkene

Og så prøver jeg å få laget bryllupsalbum men vanskelg da hun kun sover på tur...

Skrevet

Så på kalenderen og fant ut at det bare er 2 måneder igjen av min permisjon! Den går så alt for fort, så ta vare på den og kos deg med babyen din, alt det andre kan vente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...