Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt (unnskyld uttrykket) at spedbarn sover 19 timer en dag, kanskje 2 dager for så å holde det gående så og si en hel dag neste dag (dagtid!!) uten søvn? Mini blir veldig urolig, det er umulig å få han til å sove. Fryktelig slitsomt, vi har begynt å gi minifom i melka, han hadde store luftsmerter en periode.

Jeg er redd noe plager ham, disse våken dagene. Han signaliserer trøtthet, men får ikke sovet. Natta er heldigvis rolig, kun mat 3 ganger.

Vi har faste rutiner.

Kan noen gi meg råd?

Finnes det flere slike?

Lengter til han er rundet 3 mnd, i håp om at dette er bedre da.

Kan han reagere på mme jeg gir han? Jeg ammer ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var bæresjalet det eneste som funket for å få lilleknott til å sove på dagtid de første 4 månedene, så kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Kjenner meg igjen med det at han er trøtt, men får ikke sove. Vi slet med dette en stund i begynnelsen, men så husket jeg noe jeg lærte på sykehuset, nemlig å pakke ham stramt inn i et teppe slik at armer og ben ikke kan viftes med. Vi kaller det for baby burritoen og er eneste måten sønnen vår får sove på dagtid i, går ikke mange minuttene før han slutter å "kjempe" imot søvnen (drar ut tutten, vrenger seg fra side til side, griner). Det er visstnok trygt og godt for de små å ikke kunne bevege lemmene, minner de om når de lå i magen, selv om jeg følte til å begynne med at dette så noe brutalt ut ;)

Dersom dette ikke fungerer, tror jeg kanskje jeg ville testet ut et annet MME merke.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg gjorde det i kveld, og det funket ganske greit. Har brukt lite tepper, siden han er kokvarm hele tiden.

har brukt samme mme merke i 3 uker. Kan han plutselig reagere på dette merke nå? Gleder meg til han blir litt større. Hadde virkelig glemt denna slitsomme spedbarnstid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...