Gå til innhold

Hvordan fortelle det?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant ut i går at jeg var gravid. Mistenkte det med en gang mensen ikke kom riktig dag, for jeg hadde slurvet med pillene. Samboeren vet det ikke enda, og jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det. Jeg vet at han absolutt ikke vil ha barn nå og jeg er så redd for hvordan han vil reagere. Er redd han kommer til å bli sint og skylde på meg og mene jeg planla det og sånt. Er også redd han kommer til å mase om abort, noe jeg ikke vil. Vi er 26 og 27 og har vært sammen i 4 år. Har regnet ut at terminen blir i desember en gang.

Hvordan bør jeg fortelle det? bør jeg vente litt? Er det noen som vet hva jeg kan si for å roe han ned når jeg sier det? Noen gode argumenter?

Han kommer til å bruke økonomi og utrygghet som argumenter.

Fortsetter under...

Jeg hadde samme "problemet". Viste virkeligen ikke hvordan jeg skulle fortelle det til han, og jeg viste og at han ikke var klar for det. Fortalte det for litt over ei uke siden etter å ha prøvdt i flere timer. Til slutt var det bare en slaks "refleks" som dro opp testen jeg hadde lagt i veska mi og "kasta" den imot han :P Så var det gjordt. Så var det sjokktilstand og tause øyeblikk en stund, han lurte på hva det betydde osv. Tror ikke han sov den natta for å si det sånn :P Nå tror jeg han gleder seg, innrømmer det ikke heelt enda, men han tuller nå fælt og koser med magen. Så jeg tror nok det går fint for dere og :)

Lykke til :D Og hadde jeg vært deg hadde jeg bare sakt det med en gang, ikke drøy det.

Slapp av, jente!! Hvis han er en sånn en som blir sur, og skylder på deg og din pengesommel, fordi han skal bli pappa, er han vel ingenting å spare på?

At du ble gravid, og at han skal bli pappa, bør bare være en glede for ham. Man kan da umulig finne ut at man skal bli far, for så å bli sint? Nei, slapp av, og fortell ham det direkte og rett frem. Det går nok bra :)

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...