Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14 uker, og skal ikke til jordmor før i uke24. Time på ul i uke 21. Legen var jeg å tok blodprøver i uke 12. Men synes det er ett stort hopp helt til uke 24. Vil jo gjerne høre fosterlyd og sjekke urin osv.

Hva med dere??

Legen sa jeg ikke trengte å komme tilbake, kunn evt får å sjekke jern lager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanlig slik du har det. Jeg har vært sykemeldt stort sett hele tiden og legen min har gjerne lyttet på babyen når jeg har vært der i tillegg til ny sykemelding:) Det er vel etter uke 24 at kontrollene er hver 4. uke.

Skrevet

jeg går hver 4. uke. har gjort det siden uke 12:)

Skrevet

Jeg er i uke 17, og skal på UL i uke 19.

Var hos legen i uke 13, og skal bestille meg time til jordmor nå snart. (neste legetime er 4 mai).

Hvis du ønsker oftere så får du vel det.

Jeg mener jeg var mer på kontroll i starten med nr 1.

Skrevet

Jeg er i uke 28 og har hatt kontroller hver fjerde uke siden uke 16! :) I tillegg til ordinær UL i uke 18. ;) Ringte å bestilte jordmortime i uke 15,og etter det har jeg rett og slett fått satt opp månedlige kontroller fra da av! :) Er kanskje forskjellig praksis fra sted til sted?

Skrevet

Var i uke 12 hos lege, gruppe med jordmor i uke 14, skal på legekontroll igjen i uke 22 og jordmor i uke 24. Ganske ofte i grunn.

Skrevet

Jeg var på første kontroll i uke 10, derettet privat UL i uke 12. Etter det ingen undersøkelse før ordinær UL når vi var 19+2. Nå er vi 20 uker, tenkte å bestille time hos jordmor snart. Men så lenge man har et normalt svangerskap og føler seg frisk, er det igrunnen ikke noe som tilsier at man trenger hyppige kontroller så tidlig, annet enn at det er moro å høre hjertelyden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...