Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var på et BIM treff, hvor noen nevnte at de hadde ønsket seg hardangerbestikk i stede for sølv bestikk til dåp.

Både min mann og jeg likte tanken godt, fordi da blir gaven brukt når barnet blir voksen i stede for et sett med bestikk som blir gjemt i ei skuffe. Dette gjør jo sef at h*n kan ønske seg påfyll / få påfyll av oldeforeldre/ besteforeldre til andre anledninger som bursdager, julehøytider, konf +++ og når h*n skal flytte ut så har de et helt hardangerbestikk som kan brukes og som kan minne dem om personene som gav gaven =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke sikkert hardangerbestikk er like pop om 20 år som det er nå. Og da er jo sølv verdt mer i verdi mener nå jeg. Jeg synes gode samlinger med barnebøker er fine dåpsgaver, medlemskap i bokklubb, og smykker... Hva med verdimynter eller minnesmynter?

Skrevet

Bare et lite fint tips til dere som eventuelt bor i borretslag. Kjøp et medlemsskap til dåpsbarnet. Det gjorde jeg og min mann til eldste stedatters første jente. Da er barnet sikret "lett" inngang den dagen hun/han skal ha seg en plass å bo.

Hardangerbestikk er ikke dumt nei. God invistering.. Og det er noe som ikke går av moten heller.

Skrevet

Gøy med tips og ideer:)

Helt sikkert flere som vil gjøre det sånn.

Vi har egentlig sagt at hun ikke ønsker seg bestikk. Det er en fin gave, men vi ønsker oss heller bokserier osv. Det er ikke sikkert at hun kommer til å synes bestikket andre har valgt ut er noe fint, og jeg for min del syntes det var fint å kunne velge seg da vi giftet oss i fjor.

Skrevet

Her fikk Mini barnesølvbestikk og sølvkopp av besteforeldrene og det blir hyppig brukt. Nestemann får samme og det er veldig kjekt.

Sølveggeglasset han fikk er derimot ikke så hyppig brukt, første gang var igår da vi fant små hestehov som vi tenkte kunne passe i det. Får vi dåpsatteststativ, byttes det sporenstreks, skal en liksom pynte i stua med et stativ i sølvåplett?

Vi har gitt bort ajungilak sin knøtt-sovepose i flere dåpssammenhenger og det har blitt veldig godt mottatt. Ellers er barnebøker i serier flotte gaver. F.eks Elsa Beschows (skrives det slik?) bøker samt barnas godnatt bok, barnas sangbok etc fine serier. Bibelbok for barn er også en flott dåpsgave synes vi:)

Skrevet

Vi øsnket følgende:

Livsforsikring ulykke og uføre.

Fondssparing

Pulk

Bæremeis

Redningsvest

Tollekniv med inngraveringer

Penger

Til bursdager har vi ønsket

Sandkasse

Lekestue

Sykkelsete og hjelm

Ski

Sykkelvogn

Fondssparing

Penger

Har med dette sluppet unna alt dette dritten med bestikk og sånn rull til å dåpsatesten i, sølvfat med inngraveringer, albummer og annet tull i sølv som kopper og sparebørser.

Vi kjøper av sønnen vår alt det som er utstyr han vokser i fra, for den summen dette kostet, så han har en ganske OK konto allerede.... betalte han 12 000 for pulken og bæremeisen, fordi lillebror skal bruke dette nå.

Tipper han setter med pris på denne kontoen når han er 25, enn alt dåpssølvet og kopper og slikt tull.... Har selvfølgelig egne album med bilder, men slapp heldigvis unna de som kjøpes på gullsmeden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...