frkV Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Har det noe å si om jeg bruker litt selvbruningskrem (Dove)? Kan ikke skjønne at de stoffene skal pvirke babyn i noe stor grad? Hadde hvertfall vært veldig godt å få litt farge på kroppen:)
LykkeligmedBabY Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Klart du kan, jeg brukte litt av den i jula, men jeg begynte å klø forferdelig. Så huden min er nok altfor sensitiv nå i svangerskapet...
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Jeg bruker den støtt og stadig Det er jo en ganske mild selvbruningskrem! Som med -lykkeligmedspire(FØDEKLAR)- så merker man hvis man reagerer, da burde man kanskje holde seg unna Smør i vei
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Og hvor tar dere denne kunnskapen fra, foreligger det noe fakta dere kan referere til?
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Fakta er vel at hvis man ikke reagerer på det, så kan man vel bruke det. Har aldri hørt noe om at dette kan være skadelig for baby. (?) Grunnen til at mange sier man skal holde seg unna, er jo for at kroppen kan reagere annerledes når man går gravid. Noen kan oppleve at de reagerer ekstremt på noe de aldri har gjort før. Som og få utslett og diverse. Har DU noe fakta ang dette -En kjendis- ?
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 jeg stiller meg bare undrende til at dere så skråsikkert kan anbefale å smøre i vei uten å vite om dette kan ha skadelig effekter på fosteret. Det er vel heller nettopp slik at det foreløpig er utilstrekkelig dokumentert ang hvorvidt det kan være farlig og at det derfor blir frarådet av flere leger. I enkelte land blir gravide frarådet bruk i de første tre mnd f.eks.
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Ja, da skjønner jeg hva du vil fram til.. Jeg mente at det bare er og smøre i vei om man ikke reagerer på det selv, hvorvidt om det er skadelig for foster vet jo ikke jeg. Det er mange ting som man ikke er sikre på om kan skade baby. Mange av mine venninner har brukt dette under svangerskapet, og har født friske barn. Hvis noen hadde kommet og sagt at det har faktisk skadet et foster.. DA hadde jeg ikke anbefalt dette til noen.
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Kan skjønne det at man burde holde seg unna de 3 første mnd iallefall. Da holdt jeg meg unna det meste man ikke var sikre på. Siden da er det mye viktig som dannes for den lille. Men når alt er nesten ferdig utviklet, ser ikke jeg noe problem med og bruke selvbruningskrem. Om det ikke er noe som er dokumentert..
TiNi88 Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 Dove selvbruningskrem er proppfull av parabener som er hormonforstyrrende! Jeg ville ihvertfall holdt meg langt unna den kremen, både gravid og ikke gravid
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 Det at det er hormonforstyrrende, har dette noe og si for foster? Jeg brukte den før jeg ble gravid, har ikke tatt noe skade av det jeg ihvertfall..
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #11 Skrevet 27. mars 2011 Jeg vet i hvert fall at det ikke finnes noen offentlige advarsler i forhold til slike kremer. Dermed burde dette være noe man trygt kan bruke...
♥lykkelig♥ Skrevet 27. mars 2011 #12 Skrevet 27. mars 2011 Det er mye som inneholder parabener. Ulike shampo, balsam og kremer.. Det er ikke alltid så lett og vite hva man skal bruke da spør du meg..
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. mars 2011 #13 Skrevet 27. mars 2011 Jeg spurte både hudlege og gynekolog om nettopp selvbruningskrem og begge sa at det var helt trygt og bruke, og dei anbefalte heller selvbruningskrem istedet for sol..... Parabener finnes i det meste av kremer og kosmetikk som både brukes på barn og voksne og har blitt brukt i årevis, så at det skulle være så galt og bruke selbruningskrem en gang i blandt skjønner jeg ikke....
april2011mamma Skrevet 27. mars 2011 #14 Skrevet 27. mars 2011 man bør unngå å bruke mye kremer etc som inneholder parabener... det er tonnevis av kremer som ikke inneholder det:) et produkt jeg kan anbefale til gravid og ikke gravid er REN..... de er spesielt laget med tanke på gravide som sliter med sensitiv hud osv... inneholder null parabener og annet dritt....... og de er supergode!! de koster litt men jeg ble kvitt uren hud og tørr hud etter en ukes bruk av dette!! ellers tror jeg det er sunt med litt av det usunne for oss alle er ingen stor advarsel hva kremer gjelder, men man bør velge en uten parabener kanskje om man finner det.... lykke til allesammen...........
TiNi88 Skrevet 27. mars 2011 #15 Skrevet 27. mars 2011 Er dessverre ikke slik at alt som selges i Norge er trygt! Du spiser faktisk mat som er proppa fult med stoffer som de bruker i dyreforsøk for å drepe hjernecellene deres.. Både mat og kosmetikk er stappa med kjemikalier som kroppen ikke er laget for å bryte ned.. Men om du er så avhengig av den lille brunfargen kan du jo ta sjansen! Er jo ikke livsfarlig, men er ikke sunt for verken deg eller babyen i magen din, dessverre.. Her er jeg bleikfeit og bruker mineralsminke for å se sånn passe ut fram til sola titter fram igjen til sommeren Om du velger riktige merker kan du slippe unna mye av dritten som kroppen din ikke trenger! Du trenger ikke å dra lengre en til Sverige før du finner mye mer opplyste leverandører av mat og kosmetikk blant annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå