Gå til innhold

Fadder/gudforeldre og dåpskjole til tvillinger..

ku80

Anbefalte innlegg

Joda, det er tidlig å tenke så langt frem i tid, men tankene spinner og spinner siden vi fikk beskjed om tvillinger for noen dager siden:-p

Tenker dere å bruke samme faddere på begge to? (hvis dere skal døpe i kirka).

I slekta mi har vi en dåpskjole hvor alle som har brukt den, har innbrodert navnet sitt. Hvordan i all verden skal dette løses nå??

Kan vell ikke be presten om å ta en pause heller, så vi får byttet kjole??

Det blir jo litt dumt på bildet også, at en har kjole, og en ikke..

Håper allt går bra for oss alle!

Fortsetter under...

hei =) vi har bestemt oss for å ha samme faddere til begge gutta våre..blir dumt å dele opp dette mener j da ;)

vi har å tradisjon med dåpskjole som har gått i arv, så har tenkt på hva vi skal gjøre med dette og d blir jo enkelt at ene gutten får ha på seg den, og så kjøper vi en ny som vi også broderer navn og dato :)

Hehe, du er nok ikke alene om å tenke på det allerede, selv om det er tidlig:p

Jeg vet faktisk ikke om vi tenker å ha de samme til begge to. Synes ikke det er noe i veien for å ha forskjellige. Men, må tenke litt mer på den.

Vi har også det problemet. Kjøpte dåpskjole til gutten vår som ble døpt i fjor, der vi tenkte det skulle bli en kjole som skal gå i arv. Han har fått navnet sitt brodert inn i den, og det tenkte vi å gjøre med neste mann også. Men, hvordan gjør vi det nå da? Synes det blir litt bortkastet å kjøpe en kjole til også.. Men, går jo ant å låne en da, men blir vel kanskje vanskelig at begge blir døpt i den samme..

Her blir det forskjellige faddere på barna. Er jo tross alt 2 forskjellige babyer,så de får forskjellige <3

Har også hatt en dåpskjole som alle søskenbarna har brukt,men blir jo annerledes denne gangen :P

Er søster'n som har kjøpt kjolen og har brukt den på sine 6 barn.

Nå blir det brutter'n som skal bruke den til sønnen sin,så en av mine og såååå nr. 7 til søster'n ^^,

Tenkte å høre om min kjære vet om de har en dåpskjole som går i arv,så får de hver sin.

Dåpskjøle løser vi ved at det er en i min familie og en i min manns familie. Sønnen vår brukte den fra min manns familie, den gangen sa vi at ble det en gutt ville vi bruke mannen sin, og ble det en jente villle vi bruke min. Med tvillinger får vi jo brukt begge :)

Faddere har vi ikke tenkt så mye på ennå, men er nok mulig det blir samme faddere, til og med meget sansynlig at det blir de samme som er faddere til sønnen vår...

Mannen er veldig klar på at vi skal ha forskjellige faddere til dem. Blir nok våre søsken, foreldre og en fetter (fire til hver av dem).

Når det gjelder dåpskjole har vi en på hver side. Min oldemor brukte kjolen for første gang på min side (mener det var oldemor, ellers så var de hun som sydde den) og vi bruker nok denne til jenta. Den er veldig skjør nå når den er så gammel da, så håper den holder. Dåpskjolen på mannens side ble laget av min manns bestemor. Den skal gutten ha:)

Annonse

Har tenkt, men vet ikke engang om vi skal ha dåp ennå. Mulig vi dropper hele greia.

Dersom det blir dåp blir det ikke samme faddere. Tenker da å bruke noen av mine livslange venninner.

Dåpskjole har jeg ikke tenkt på, vi har "heldigvis" ingen dåpskjole som går i arv.

Vi har valgt å ha forskjellige faddere til være tvillinger som skal døpes 01.05. På min side av familien har vi også hatt en dåpskjole som er blitt brukt av alle oss barna og igjen være barn. Vi valgte at gutten skulle dåpes i "arvekjolen" og å kjøpe en ny til jenta som igjen skal gå i arv men da kun til våre barn og deres barn ++ :).

• 1 måned senere...

Vi har også en slik kjole i familien.

Det er viktig for meg at begge barna blir døpt i samme kjole.

Ettersom jeg nettopp har hatt en konfirmant, en dåp og en begravelse (min gamle gode bestefar) har jeg god kontakt med presten.

Jeg har tenkt å spørre han om løsninger, man kan ha lik enke kjole under og bare bytte ved fontene... kanskje de synger et vers av en salme mens vi bytter :-)

Det er iallefall håpet mitt. (jeg pleier å få det som jeg vil ;-) )

Ikke tidlig å tenke på, det var noe av det første som slo meg da jeg fikk vite at det var to i vente :-)

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...