Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått påvisst pco og har store problemer med å produsere egg av meg selv.. Derfor fikk jeg provera og dobbel pergokur av gyn som jeg nå akkurat har begynt på. Er på dag 3 med provera idag og er kjempespent på ukene fremover nå.. Har ikke hatt el eller tr på 150 dager så er kjempeglad for at jeg har noe å se frem til nå, endelig kan jeg telle dager:)

Siden det er min første pergokur så er jeg veldig spent og håper at noen kan dele erfaringer og kanskje skravle litt om hvordan det går med oss som går på pergo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg den eneste på pergo her inne?

Skrevet

Hei! Jeg er ikke på pergo denne mnd men jeg har to enkle kurer og to doble kurer bak meg. skal ta 5 og siste runden med pergo neste mnd hvis det ikke har klaffet denne mnd. Jeg har ikke pco, men har ikke EL av meg selv og har heller ikke fått det av pergoen. Begynner på EL sprøyter i mai om det ikke er skjedd noe til da. Synes det er godt å ha en plan å holde seg fast i når det tar så lang tid.

Håper det virker for deg da, jeg synes det er mange som skriver at det har hjulpet de:)

Lykke til:)

Skrevet

Hei Happy87 :))!

Du er ikke den eneste, jeg skal begynne på min 2. runde med Pergo denne måneden (hatt pausemåned siden første runde). Er på CD 2 i dag.

Blir spennende dette.. 150 dager uten el eller tr høres veldig kjipt ut :( Godt at du får hjelp nå :D Hva er Provera forresten?

Selv har jeg kun fått Pergo som en ekstra "dytt". Har el av meg selv, men en tett eggleder og samboeren har lavt antall morfile normale sædceller (2%). Får bare lov av gyn å gå på tre pergokurer tilsammen før hun vil henvise oss videre til ass. befruktning. Men med all ventetiden som det ofte er i det offentlige så vurderer vi å få videre hjelp privat til sommeren selv om vi "bare" har 17 pp bak oss i dag.

Min erfaring med Pergo første runde var hetetokter, kvalme, murringer og stikninger før, under og etter el, MEN en knallsterk og uten tvil positiv El test. I tilegg hadde blodprøven nesten triplet med Progesteron i forhold til blodprøver tatt før jeg begynte på Pergo. Kjempe flott eggløsning skrev gyn i brevet :D

Krysser fingrene for oss :)

Skrevet

Provera er tabletter for å få satt igang en blødning. Skal ta 10 tabletter. og 3-7 dager etter siste tablett skal jeg etter planen få mensen. Så skal jeg da begynne på dobbel pergokur på dag 4 i den syklusen. Var litt av ett løp gyn hadde lagt opp til meg. Han sa ingenting om noe pausemnd, hvis det ikke klaffet på første forsøk skulle jeg rett over på trippel pergokur og hvis jeg får el, men det ikke klaffer på 3-5 forsøk (tror det var det han sa) så blir jeg henvist til fertilitetsklinikk.

Så nå er det bare å vente i spenning og krysse fingrene for at ting ordner seg etterhvert:)

Skrevet

Kan vel slenge meg med her jeg også...

Begynner på dobbel pergo igjen bare TR kommer (håper hu ikke kommer da men..),altså start på dag 5.

Har hatt pausemnd og er på dag 27. Bruker ha en fast syklus på 28/29 dager, men denne mnd kom EL mye senere enn vanlig så da tror jeg IKM er nærmere helgen,gikk tom for EL tester så litt usikker på eksakt dag..:-)

Har tre barn fra før i alderen 11-16 år og er 37 år,men ønsker inderlig en til så derfor fikk jeg pergo for å "Booste" EL litt,da jeg har EL av meg selv hver mnd..:-)

Holdt på i 17 pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...