Gå til innhold

ANG DUO test

mamma til 5 , fødeklar  :)

Anbefalte innlegg

Er 38 år, har lest en del om denne testen, men legen min har ikke nevnt noe om dette el andre tester. Er dette noe man skal passe på og følle opp selv?? er nå 8+2 i dag har vært på ul på A-hus og sett hjertet banke, de nevnte heller ikke noe om noen tester..

Er det helt frivelig å ta denne testen ?? Hvordan har dere gått fram for å få test?

Fortsetter under...

Alle kvinner som er eller fyller 38 innen babyen fødes, skal få tilbud om dette. Men om legen din ikke nevnte noe for deg, ville jeg ha tatt opp saken selv... Hvis det er sånn at du VIL ha en slik test! :)

Det er jo helt frivillig.

Min lege sa heller ikke noe om dette, men jeg ba om tidlig ultralyd, pga at jeg tidligere har født et barn med hjertefeil og den timen jeg endte opp med å få, var til en slik duo-test. Han snakket aldri om den, første jeg hørte om det var når jeg fikk timen i posten.

Hei! Det er helt frivillig å ta testen. Det er blodprøve av mor og ultralyd av fosteret, ut ifra dette beregnes risiko for koromosomfeil, og evt om en kan gå videre med fostervannsprøve eller ikke. Har skrevet litt om dette på en side jeg har laget, www.trisomi18.com

Den er ikke bare om trisomi 18, men laget for å være til hjelp for gravide som får påvist alvorlig sykdom hos fosteret. Fikk selv påvist trisomi18 rundt uke 15, noe vi var totalt uforberedt på. Plutselig ble vi tvunget til å ta et valg. Lønner seg å tenke litt over om man egentlig vil vite - det kan medføre press om å fjerne fostere det er noe galt med. Lykke til! :)

takk for svar, har jo 5 friske flotte jenter. Men har hørt at det lønner seg å ta en slik test når man har pasert 38 år. Er faktisk litt usikker og legen min nevnte ingen ting om denne testen når jeg var der. Jeg får ringe henne i morgen å høre hva hun sier, har skjønt at testen utføres i uke 12 så da er det vel greit å komme igang, er jo 8+3 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...