Gå til innhold

Noen her med leddgikt? Har noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

som jeg gjerne skulle hatt svar på.

Under graviditeten hadde jeg ofte numne hender og fingre. Måtte riste i hendene for å få fart på blodsirkulasjonen. Har hørt at dette er vanlig hvis man har mye vann i kroppen. Nå, 6 uker etter fødsel, har jeg fremdeles problemer med hendene. Jeg har vondt i begge pekefingrene sitt andre ledd. Jeg kjenner smertene godt når jeg bruker hendene, men også ellers. Fingrene føles stive, akkurat som under graviditeten. Hadde vonde knær da jeg var gravid, men det har heldigvis gitt seg.

Kan jeg ha fått leddgikt? Er litt engstelig for det og vil gjerne ha svar fra noen med erfaring.

Skjønner jo at jeg bør kontakte lege snart...

Takk for svar!

Fortsetter under...

Hadde ca det samme som deg, når jeg var gravid og en stund etterpå. Min mor har reumatisme, så jeg var veldig rett graviditeten hadde utløst dette på meg. Var på røntgen også... MEN det forsvant. Helt! Så hørte jeg at dette er ganske vanlig under graviditet og etterpå. Så tror nok at du bare skal slappe av og tenke at dette forsvinner etterhvert.

Jeg klarte så vidt å gå ned trappen når mini var baby de første måneden.. da spes på morgenen, var kjempe stiv i leddene i foten...Samme med fingrene.. helt stive. Husker ikke når det forsvant, men varte ikke mange månedene etter fødslen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...