Gå til innhold

Skravletråd for gravide slitere :) Hvem er dere alle sammen?

Endeligmamma<3

Anbefalte innlegg

Er ikke så veldig masse som skjer her inne for tiden, men vet at vi er en hel del slitere som nå er gravide:) Tenkte å prøve å lage en liten skravletråd viss noen har lyst til å henge med...kjekt å høre fra andre i samme situasjon:) Har dere lyst til å fortelle litt om dere selv?

Jeg er 27 år, gift og har strevd for å bli gravid i over 5 år- greide det nå på siste prøverørsforøk (ICSI) og er nå snart 17 uker på vei :) Er så glad!!!Kommer fra trøndelag, bor i rogaland.

Jeg skal på ordinær UL i uke 19 og er veldig spent på det! Formen min begynner å ta seg opp nå etter mange uker med kvalme og energiløshet...tror også jeg begynne å kjenne litt bevegeleser der inne, men er ikke helt sikker ennå :) Gleder meg til tiden fremover:)

Fortsetter under...

Hei på deg

Jeg er 32 og hører til på østlandet. Vi har ei jente som ble født i 07 etter tre års forsøk på egen hånd, og et AIH forsøk. Etter dette har vi slitt med å bli gravide med nr 2. Vi hadde to AIH forsøk i 2010 som var mislykket. Skulle egentlig ha startet forsøk nr 3 i januar, men så viste det seg at vi hadde klart det på egen hånd. :)

Vi var ganske sjokkert, og det var egentlig ganske vanskelig å fatte til tross for kvalme, oppkast og en vanvittig trøtthet, samt at jeg begynte å kjenne bekkenet mitt i uke 6. Så vi har vært til tidlig UL bare for å se at det virkelig er sant :)

Er 15 uker på vei og håper snart at formen kommer seg litt.

Gratulerer så mye susse, så fantastisk at dere greide det selv:) Jeg skjønner hva du mener om at det er vanskelig å fatte. Jeg trodde jeg hadde fått omgangssyken i uke 6 da jeg begynte å spy..hehe. Formen min ble bedre i uke 15, men det går litt opp og ned nå...morgenkvalmen sitter i ennå, men så varer den ikke lenge:)

Vi var også på tidlig ul og det var fantastisk å se det lille hejrte slå:)

Gratulerer med spire i magen alle sammen, er godt å endelig lykkes i strevet vårt.

Selv er jeg 36 år og nå 33 uker på vei med mitt og min manns første barn. Sluttet på p-piller i september 2008 så det har tatt sin tid, Vært gjennom 4 stk MA`er og det har vært steintøft med utskrapninger og en "fødsel" i uke 15. Vært mange nerver og vonde følelser underveis, men med alle gode nyheter som kommer og ukene som går blir jo optimismen større. Vi ser nå frem til å møte frøkna vår rundt 19. mai, veldig klare nå, inkludert besteforeldre, tanter etc.

Formen deres kommer seg nok snart jenter, etter uke 18 har jeg vært i fin form, lagt på meg 6 kilo nå og ingen store plager, veldig godt! :o) Lykke til videre, vi holder kontakten! :o)

Heisann :)

Først og fremst , gratulerer :)

Jeg er 25 år, bosatt i Kristiansand :) Er snart 16 uker på vei, og gleder meg voldsomt til 1.ultralyd i slutten av april! Min form har også kommet seg betraktelig , da måned 2 var den absolutt verste. Nå bare nyter jeg at magen vokser :)

Heisann :-)

Sniker meg inn her selv om det er veldig tidlig. Men har bestemt meg for å være optimistisk og ikke tenke på at det går galt denne gangen også. Det får vi evt ta om det oppstår.

Er 36 år, samboer og har vært prøvere i 3 år. Har 1 SA (uke 6) og 1 MA (uke 10) det siste året. Begge graviditeter på naturlig vis. Har i år hatt et IVF forsøk som endte negativt og nå et fryseforsøk som slo ut positivt i dag. Fikk satt inn to egg denne gangen (og har 6 stk i reserve på frys :-) ), så håper ihvertfall ett klorer seg fast til desember :-)

Annonse

Gratulerer alle gravide slitere! godt å se at det er flere.

33 år, gift, vi har ingen barn fra før.

Vi har holdt på siden 2007, først en uplanlagt graviditet i februar 07 som endte i spontanabort. Så begynte vi å prøve des 2007. Ble ikke gravid før i oktober 08, men MA i desember. Etter dette ble jeg veldig raskt gravid, men opplevde en SA og en MA før vi fikk beskjed om å stoppe fordi vi måtte utredes. Dette tok sin tid å komme i gang med. De fant ikke noe galt. Ble gravid 2 prøveperiode etter utredning, men også dette endte med en SA. Jeg fikk da tilførsel av HCG, men det hjalp ikke denne gangen.

Så fikk vi beskjed om å vente 3 mnd. I mellomtiden fant vi ut at vi skulle gifte oss, og da bestemte vi oss for å vente med graviditeter til etter bryllupet. I august satt det og jeg er i morgen 38 uker på vei. Fikk tilførsel av HCG frem til og med uke 12. Abyl E til uke 34. Masse ultralyder og sykemelding. Ser ut som noe av dette gjorde utslaget.

Koselig å lese om dere alle:) Håpefull 77 kanskje du har fått nå?

Jeg skal på ordinær UL på tirsdag, helt uvirkelig! Håper alt er bra med den lille! Kjente et tydelig spark denne uken, og det finnes virkelig ingen bedre følelse:)

åå det er så deilig med spark. Du har mange å glede deg til. Selv når det begynner å bli litt ubehagelig fordi hun har det trangt og er blitt sterkere er det deilig, fordi en vet da at alt er bra!

Jeg har ikke født enda, men ikke lenge igjen nå! Håper bare jeg slipper å gå 14 dager over tiden!

Lykke til på UL!

Hei Hei!

Har ikke skrevet på dette forumet før, men har sneket en del. Lite aktivitet her, synd, for jeg kjenner meg mye mer hjemme med andre "slitere" enn på div terminfora, 2 trimester osv... klarer liksom ikke helt å innse at jeg er gravid igjen, og kikker innom Assistert befruktning stadig vekk, føler liksom det er der jeg hører til :)

Er 28 år og kommer fra Rogaland. Nr 1 ble født i 2008 etter første IVF, Nr 2 har det tatt nesten to år og fire innsettinger å få til. Er nå 14 uker på torsdag! Føler meg veeldig lite gravid og har ingen mage enda :( Men har vært på 3 ul i forb. med IVF pluss blødninger, og alt har vært fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...