Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar på blodprøve (cøliaki)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt en blodpøve for å teste barnet for cøliaki, men noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?

Vet at jeg bare får svar i posten om det slår ut, så går jeg og venter da, men vet liksom ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg kan utelukke at det var det?

Skrevet

2-3 uker fikk jeg beskjed om....

Skrevet

Såpass ja!

Og jeg som tenkte å ringe til mandag da det har gått 1 uke:)

Får være tålmodig da:p

Skrevet

Kan være greit å smøre seg meg litt mer tålmodighet da ja...

Hvilke symptomer har barnet?

Skrevet

"babyavføring" ikke fullt diare, men bleia er full for å si det slik.. Han blir 3 år i mai. Hatt slik avføring i 2-3 mnd nå.

Han har spist lite i de siste ukene- sier selv at han får vondt i magen når han spiser brød, så spiser helst bare pålegg...

Sier han har vondt i magen, men hyler ikke så jeg har sett det an, men siden han nå sier at han får vondt når han spiser brød, så tenkte jeg det var greit å teste.

Han har gått ned 1 kg siste 1-2 mnd.

Han har 2 søstre der begge har cøliaki, så muligheten er der gitt;)

Vi spiser jo som oftest glutenfri middag hele gjengen så det er jo egentlig bare med brød han får i seg gluten..

Skrevet

He he, vedder glatt noen lapper på at det er cøliaki ja.

Skrevet

Jepp er redd for det ja, men samtidig så syns jeg han er såpass så lite smertepåvirket at jeg lurer om det er jeg som er hysterisk da;)

Men, men- får vente å se:)

Skrevet

4-5 veker tok det begge gongane den blodprøven vart tatt av lille.

Skrevet

Men det er vel ikke alltid at det er så mye smerte med i bildet? Etter hva jeg har forstått så kan symptomene variere..?

Tok dere blodprøve hos fastlegen?

Vi mistenker at yngste vår (9mnd) kan ha cøliaki. Dersom hun får en liten brødbit, så kommer første bæsjebleie etter 15 min, og hun har en drøss med løse bleier iallefall det påfølgende døgnet. Men, fastlegen ville ikke ta blodprøve da vi var inne med henne, skulle istedet henvise oss videre til Barneklinikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...