Gå til innhold

Babyens hjertelyd på 156 i uke 12, jentelyd sier JM, tidlig å si det?

Anbefalte innlegg

Jordmor mente dette var tydelig fra helt tidlig, legen mener det er tull og stemmer først senere i svangerskapet, og fortsatt er usikkert... Ikke at jeg har hastverk med å finne det ut, syntes bare det var interessant at de var så uenige ;) stemte forje gang, men der var senere, fra ordinær ul ca. Hva er din erfaring ?

Fortsetter under...

Hos meg så sa jordmor at det bare var tull å spekulere i.. Jeg fikk nesten kjeft for å spørre.. hehe :)

Men jeg synes at det er morsomt å spekulere i å se om det faktisk stemmer! Babyen hadde hjertelyd på 160 og det er jo jentelyd mens jeg har på følelsen at det blir gutt.

skal du se kjønn på UL hvis de kan? :)

Var det hjertelyden til mini her låg på sist, og vi venter gutt ;) er 21 veke :)

Har hørt at det ikkje stemmer før på slutten av svangerskapet :)

Det sa også han Borzo i jordmødrene på nrk meina eg :)

Av egen erfaring syns jeg ikke det der stemmer så mye. Jeg fikk gutt sist, og han hadde hjertelyd på over 150 hver gang, helt til termin, da gikk den ned til under 140.

Nå venter jeg jente, og hjertelyden har lagt på 130-150 hver gang.

Annonse

Jeg har foreløpig sjekket hjertelyd 4 ganger. Først på ultralyd i uke 13 (160), så hos legen i uke 16 (155), jordmor i uke 17(151) og 23(155). Ganske likt som da jeg gikk med datteren min. Nå venter vi en gutt:)

Det er klart man spekulerer litt på det - man er nå en gang nysgjerrig :) Min lille lå rundt 160 i hjertelyd frem til ca uke 15... deretter sank den til et sted rundtom 140. Så nå tyder hjertelyden på gutt, noe som ultralyden støttet opp under. Så i mitt tilfelle stemte det altså først litt senere i svangerskapet...

Må legge til at det også stemte med førstemann.. Han hadde også typisk "guttelyd". Jeg tror nok det er noe i det, at jenter generelt har noe høyere hjerterytme enn gutter høres jo ikke så utrolig ut. Men som med alt annet, så er det vel også her, noen unntak :)

Da skulle isåfall min minste gutt vært jente hehe, jeg sammenlignet jenta og gutten min sine hjertelyder og det var ganske jevnt egentlig.

Jenta hadde flere ganger med 156 enn gutten, men jenta hadde også rundt 144 ett par ganger som er typisk guttelyd... men alt i alt lå jenta høyest og gutten lavest iløpet av svangerskapet selv om det var ganske jevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...