Mellirs ♂ '10 Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Heisann! Jeg har en gutt på 7,5 mnd. som i det siste har blitt mindre og mindre interessert i puppen, noe som har resultert i mindre og mindre melk. Jeg holder på å ta lappen, og jobber i barnehage en-to dager i mnd., og har til nå pumpet ut melk til disse timene/dagene hvor jeg er borte fra ham, men nå har jeg så lite melk at jeg får nesten ikke pumpet ut noe. Derfor tenkte jeg at vi skulle heller prøve å gi han mme istedet for utpumpet morsmelk når det trengs. Etter kveldspuppen nå isted så gav jeg ham 100 ml. mme, dette drakk han ganske kjapt (kanskje litt for kjapt), men like etter han var ferdig så kom alt opp igjen. Mener å ha lest et sted at dette er ganske vanlig de første gangene de får mme, stemmer dette? Skal jeg bare fortsette å gi han mme innimellom, vil han bli vant med det? Tusen takk for svar jenter
*NordNorge* Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Sånn var d med jenta mi også. Fikk NAN første gang, alt kom opp... Prøvde en gang til, men samme viset... Byttet så til Hipp, litt kom opp, men ikke alt, så fortsatte jeg med Hipp og d gikk seg til. Tror du må bare prøve deg fram. Men, har du litt malt ilagmed ? Så ikke det blir for hardt for magen
Mellirs ♂ '10 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2011 Takk for svar:) Nei, har ikke hatt malt ilagmed. Men han får sviskepure daglig, for han har ganske hard avføring, og noen dager treg mage. Om jeg skulle hatt malt i, hvordan gjør jeg det da? Kanskje jeg skulle prøve Hipp imorgen da, var NAN han fikk idag. Hadde vært så greit å kunne bruke de ferdigblandede til NAN siden han bare skal få det noen ganger. Igjen, takk for svar:)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Prøv å bytte merke ja:) Hipp har også ferdigblandet:) den smaker bedre også, synes jeg:) du kan bare ta en teskje malt i flaska før du varmer mme'en i mikroen, å så rister du flaska godt til det har blandet seg:)
Mellirs ♂ '10 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2011 Okei, flott, da får jeg se etter ferdigblandet Hipp imorgen Når en bruker ferdigblandet, kan jeg gi ham melken romtemperert da(dersom han godtar det), eller MÅ jeg varme den? Hadde jo vært kjempegreit å bare ha det over på flasken og gi.
2010 Mammaen Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Hei du trenger ikke varme mme, det er helt fint å gi den som den er. Hvis du får ut noe melk når du pumper kan du blande ut mm med mme i begynnelsen så magen venner seg til det. Det gjorde jeg fordi jeg hadde litt lite melk på kvelden en periode og vi har aldri opplevd det du beskriver. Antar at det ikke tar lang tid før det ordner seg siden gutten din er såpass stor :-)
Makko med to små gutter Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Det kom opp mye mer her og når mini fikk flaske, - med mm. -Problemet var at selv de minste smokkene gir melka mye raskere enn han er vant til. -Nå har vi kjøpt en "amme" smokk fra medela (hadde flasker som passet). Ingen av gangene han har fått melk med denne har det kommet noe i retur. -Men om det ikke er det som er problemet og ingen typer virker finnes det mme som du får med resept på apoteket for barn som gulper.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2011 Kan veldig godt være som du sier Makko, at det kommer for mye for fort. Brukte 3'er-tut fra avent, og tenkte mens jeg gav ham at neste gang skal jeg ihvertfall bruke 2'er-tut.. Så til neste gang skal jeg altså: Bruke Hipp sin mme. Bytte til mindre tut. Evt. ha litt malt og mm i. Går seg nok til dette! Tusen takk for veldig gode svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå