Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

? tar smokken hans i munnen min av og til når han mister den å ikke vil ha den å jeg bærer han å ikke har en hånd ledig..vet ikke om han har trøske da men om han skulle hatt det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det kan smitte over til brystene, men munnen har jeg aldri tenk på.

Putter aldri smokken i munnen, bare håndtaket.

Skrevet

Håper det er håndtaket og ikke smokken du tar i munnen?

Skrevet

Så sant du ikke har sår i munnen tror jeg det er liten sjanse for å få trøske.

I munnen til voksne er det surere enn i en baby munn som drikker den søte mm/mme ofte igjennom dagen.

Skrevet

jeg gjør også dette.. jeg har ikke blitt smittet.. men på brystene derimot fikk jeg litt.. men etter et par dager med hydrogenperoksid i munnen hans og canesten på brystene så var alt borte både på han og meg :)

men jeg fikk det uansett ikke i munnen ;)

og til deg over her.

trodde det var ganske vanlig å putte smokken i munnen jeg?!?!

dersom smokken faller ned på gulvet og sånn så er det vel strengt tatt bedre for ungen å få i seg mine basiller enn alt drittet fra gulvet??

Skrevet

Æsj! Nei, det er ikke anbefalt. Tenk på alle bakteriene man har i munnen.

Skrevet

Nå ble jeg usikker her... Ikke for det med trøske, men det med å ta smukken i munnen. Jeg og pappaen gjør også det når smokken har vært på bordet eller feks falt i sofaen. Ei i barselgruppa ble overrasket over at jeg koker smokkene hver kveld. For hun hadde fått beskjed på helsestadjonen at det holdt at man slikket av den. Jeg koker altså hver dag, men tar den også i munnen. Det høres jo logisk ut det med bakterier som *lissi* sier. Men jeg har aldri tenkt slik på det.... Hmmm må kanskje slutte med det?

Skrevet

jaja. jeg mener nå uansett at bakterier fra bakken og gulvet og andre steder er verre for barnet mitt enn de bakteriene jeg selv har i munnen.. :s

Skrevet

Jeg gjorde det selv da eldste datten min på snart 14 var liten. Sluttet fort med det. Tror det var lege eller hs som opplyste meg.

Etter det har jeg alltid skylt smokken isteden. Nå de har vert så store at de har begynt å være på gulvet har jeg ikke vert så nøye.

Da spiser/smaker de på det meste uansett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...