2010 Mammaen Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Fikk ikke plass i barnehagen vi hadde som førstevalg, men har muligheten til å stå på venteliste for førstevalget. Er det noe poeng i det? Det andre jeg lurer på er oppstartsdato. Vi har søkt fra slutten av mai, men får ikke plass før i slutten av august. Lurer på om dette er endelig, eller om det fremdeles er mulig å få plass i mai eller juni eller tidligere i august? Regner med at de kanskje ikke tar inn noen i juli som det ofte er ferieavvikling... Noen som har fått plass tidligere enn det som var tildelt? Hva gjør man i sånne tilfeller - tar man kontakt med barnehagen for å si at man ønsker det? Setter pris på noen som er litt mer bevandret i barnehageverden enn meg :-)
mamman til to gutter Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Begge deler kommer veldig an på barnehagen. Noen barnehager er veldig populære og det er kun de som har ønsket dem som førstevalg som får plass (tror det gjelder først og fremst private barnehager ettersom de kan bestemme mer hvem som får plass enn andre), andre barnehager er det ikke veldig mange som ønsker som førstevalg og da er det mer nyttig å stå på venteliste. Jeg er ganske sikker på at du uansett kan si ja til å stå på venteliste og så heller si nei til plassen når du får tilbudet, sånn hvis dere får tilbudet etter barnehagestart. For å være helt sikker burde du sjekke opp det med kommunen (evt se i papirene du har fått om det står noe der). Når det gjelder å få plass tidligere så kommer det også an på barnehagen. Jeg vet at i barnehagen vår eldste går i nå, så har de tatt inn maks antall barn allerede nå fra januar, så de har ikke plass til flere før det slutter noen og det er det ingen som gjør før 6åringene begynner på skolen. I andre barnehager som ikke har så fullt kan de se an når barna og de ansatte skal på ferie og så vurdere å ta inn noen fra feks juni i forhold til det. Andre barnehager igjen kan ha ledige plasser allerede og kan dermed ta inn barn fra april/mai.
2010 Mammaen Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2011 Ok, tusen takk for utfyllende svar :-) Da får vi ta kontakt med barnehagen (e) og høre. Tenkte å høre hvilken plass vi er i køen på den vi har som førstevalg men tror det er små sjanser... Kanskje det er mulig å få plass før august likevel... Det står på nettsiden at det er kontinurlig opptakk (eller noe sånt) så antar at det da kan være mulig om noen slutter eller har lang ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå