Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Jeg er snart 12 uker, den siste mnd har jeg merker at det lukter veldig vondt i trusa mi :/ Ikke at jeg har sniffet på den, men det lukter faktisk så sterkt at jeg kjenner det når jeg tar av meg trusa for å gå på do. Litt sånn reke/fiskelukt.. aldri hatt noe slik før, det har kommet nå etter jeg ble gravid. Jeg dusjer og vasker meg nedentil, noen ganger med intimsåpe og noen ganger bare med vann, men jeg har god hygiene! Noen som vet eller har opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg klarer ikke beskrive lukta jeg fikk i ca samme uke, men den var sterk. Tenker litt mer metall-aktig lukt? Den lukta holdt ut graviditeten. Når jeg dusja og skiftet truse kjente jeg lukta igjen etter 4-6 timer. Prøvde med soppkur(tablett+krem) men ingen nytte. Lukta forsvant etter fødsel/renselse:D
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Huff.. håper virkelig at dette er det samme :/ er så redd det skal være noe galt, har hørt folk si at hvis det er en MA kan det begynner å lukte vondt. Tusen takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Sånn har vel de fleste gravide det...:S Desverre... Pass på å bruk truseinnlegg... er nok bare noe vi må leve med desverre.... Pluss at luktesansen har blitt skarpere også da!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Det kan være en bakterieinfeksjon. Jeg var mye plaget når jeg var yngre, det luktet sterkt fiskeaktig, og det satte seg i klærne.. helt grusomt. Er en helt vanlig ting å få, og man kan få behandling for det. Bakeriell vaginose heter det. http://www.lommelegen.no/321163/bakteriell-vaginose
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Hei du, Dette er helt normalt og stort sett ufarlig! er bare bakteriefloraen som endres seg, prøv gjerne lactal ( vaginal aplikator med en gele som du får kjøpt på apoteket) dette brukes som en kur på 1 uke for å stabilisere floraen, hjelper bra selv om det lett kommer tilbake igjen. Er du usikker så ta dette opp på neste lege/jordmor kontroll! Har selv slitt med dette og ja det er helt jævlig, lukta er til å spy av:-((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå