Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Har en 6åring som har så lyst til å se ringenes herre (den første filmen), for fetterne hans som er et halvt år større får lov til det. Hva syns dere? Hadde dere latt gutten sett den? dette blir i så fall sammen med oss voksne ikveld. Synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 7-åringen min kom krypende opp i armkroken da vi så Harry Potter, så Ringenes Herre er uaktuelt. Men de skjønner kanskje mindre når det ikke er dubbet? Vi har ihvertfall latt resten av Harry Potter filmene vente litt (så bare eneren), og gutten min er absolutt ikke noen pyse når det gjelder sånt så jeg ble egentlig litt overrasket over at han synes det var så spennende og skummelt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Helt uaktuelt! Ringnes herre filmene har høy aldersgrense med god grunn. Vent til han er 12-16 og se dem sammen med ham da.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Kjære vene 13:21.. Du vet at Ringenes herre har 11 årsgrense? HI; jeg ville ventet til han er 8-9 år.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Han har sett de 2 første harry potter filmene, og det gikk veldig greit, men likvel så har jeg betenkligheter.. men tenker og som så at jeg ser det jo på han om han blir skremt og ikke vil se mer- han er veldig flink til å si ifra sånn, men likevel.. De andre 2 filmene har jeg ikke tenkt å vise han, bare så det er sagt..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Takk for svar forresten Ja, jeg er jo betenkt med hele greia...får snakke med pappaen hans når han kommer hjem
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 den idiotiske pappaen til mine barn lot min tre-åring og 6-åring se på den.. Ungene sov ikke på ett halvt år.. (og pappa fikk ikke samvær mer..) Aldersgrenser er til for å følges...!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Selvfølgelig er det ikke en barnefilm, det vet jo jeg og. Jeg spør her inne for å høre deres synspunkter. Vi har ei jente på 4 år og, men vi hadde aldri i verden latt hun se på den (bare så det er sagt). Grunnen til at jeg spør er fordi han maser sånn om å få se den, det er ikke med det sagt at jeg kommer til å la han få se den i det hele tatt =)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Gutten min på 7 år har sett den. Gikk bra det altså :0) Barn er like forskjellig som voksne, noen tåler mer enn andre. Foreldre kjenner barna sine best.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har ei jente på 6 som elsker harry potter.Hun har sett de 5 første filmene der. Men hun får ikke se ringenes herre på mange år enda. Ringenes herre er jo en film med mye mer dreping og til dels grove scener. Samtidig så er det en skummel film.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #13 Skrevet 26. mars 2011 Selvsagt ikke. Meget spesielle foreldre lar en seksåring få se Ringenes Herre. Det er en altfor tøff film for så små.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #14 Skrevet 26. mars 2011 Harry Potter er helt ok for 6-åringer i film 1 og 2 men fom nr 3 er det IKKE greitt lenger! Ringenes Herre er heller ikke noe for 6 åringer... film nr 1 er vel ikke så grusom, men særlig nr 2 og også nr 3 er absolutt ikke egnet for 6-åringer. De får lære seg å vente til de har blitt eldre de som det vi måtte.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #15 Skrevet 26. mars 2011 Tenker som så at selv om han ikke blir redd av å se filmen sammen med dere, så har han nok større utbytte av å se den når han er større og forstår mer av handlingen. Les bøkene for ham først, så kan han glede seg til å se den når han er moden nok:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #16 Skrevet 26. mars 2011 Det er jo ikke dreping på samme måte i Harry Potter da, i Ringenes Herre er det jo direkte slakting til tider (selv om ikke eneren er den værste). Ikke egnet for barn, synes det er villt at de kan sette 11-års grense på de i det hele tatt jeg. Er det helt slutt på det som het 15-års grense før?
alvemamma Skrevet 26. mars 2011 #17 Skrevet 26. mars 2011 Min syvåring er oppegående og smart på alle måter, men mer enn skremt nok av Harry Potter (som flere andre her nevner). Jeg kan ikke tenke meg at han verken ville forstå eller ha utbytte av å se - eller lese -Ringenes Herre nå. Mener ganske bestemt at så små barn kan ha godt av å vente litt med å se filmer som har såpass kompleks handling, skumle scener og ikke minst noe grad av voldsscener. La ham være barn litt til, sier jeg! At han har lyst til å se den, er greit nok - men han bestemmer ikke, det er det du som gjør.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #19 Skrevet 26. mars 2011 Kompromiss: La han se, men hold for øynene hans når noe skummelt skjer. Harry Potter kan også kanskje virke litt skumlere enn Ringenes Herre..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #20 Skrevet 27. mars 2011 Tror nok jeg ville ventet med å la ham se jeg Ungene her ville også se, jeg forklarte dem at det er aldersgrense for en grunn, men at når de er gamle nok kan vi se den sammen, og om de vil kan jeg lese boka for dem først. Det var greit for dem, så nå har vi begynt litt i det små med å lese hobbiten:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #21 Skrevet 27. mars 2011 Hadde vært HELT UAKTUELT i dette huset i alle fall. Ikke en gang min 9-åring hadde fått sett de filmene enda......
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #22 Skrevet 27. mars 2011 De ville iallefall sette opp aldersgrensen på Harry Potter under lanseringen av film en eller to på kino, husker det var mye skriverier angående dette. Skjedde ikke da, hadde jo vært litt teit muligens å sette opp grensa etter premieren.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #23 Skrevet 27. mars 2011 Hva feiler det foreldre? Min gutt på 6 får ikke se den nye karate kid engang. Det er grunnen til at jeg gjerne har barn her. For fy flate det er mange slappe foreldre rundt om.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #24 Skrevet 27. mars 2011 De barna som ser slike filmer uten å blunke er herdet. Tydeligvis null grenser og sikkert foreldre som spiller og glor på drit dagen lang. Foreldre som lar barna se slikt sidestiller jeg med foreldre som gir cola, chips og søtsaker så mye de vil.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #25 Skrevet 27. mars 2011 Sønnen min på 6 år fikk se llitt av harry potter filmen. Bare begynnelsen. Ikke mer. Han syns det var spennende og ville se resten, men da må han vente. Jeg forteller hele tiden at det som skjer på film er på liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå