Gå til innhold

Ang.keisersnitt....PLEASE svar meg da det haster:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før termin kan man få planlagt keisersnitt??

Jeg skal ha mitt 5 barn med termin 25 april,og jordmor viste ikke om hun ligger med rompe eller hodet ned nå. Skal på ultralyd på fredag for å skjekke dette. Vil ikke føde normalt med rompa først og jeg vil få keisersnitt da sa jordmor. Har føtt alle mine barn imellom 1-2 uker før fylte 40 uker,og vil ikke at det skal sette igang av seg selv nå slik at det blir hastekeisersnitt. Vil gjerne ha et planlagt keisersnitt 2 uker før termin ihvertfall. Tror dokker jeg kan få det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg! Ingen grunn til panikk :D

Jeg fikk det som jeg ville når jeg snakket med legen, men da jeg fikk brevet, hadde de gjort feil.. Det ordnet de over tlf. Ble ganske panisk jeg også, men det meste løser seg :D

Av økonomiske grunner ønsker de også planlagt ks vs haste ks, så det går nok bra skal du se! Bare vær tydelig på at du har født tidlig før :)

Skrevet

Okei,tusen takk for svar.

Måtte du ligge lenge etter keisersnittet da? Og kor lenge henger bedøvelsen i? Fikk du dra på sykehushotellet dagen etter eller noe slik hvis det finnes der du bor? Var det veldig vondt når du fikk bedøvelsen foresten??

Mye æ lure på sjø som ikke har gjort dette før.

Men e veldig takknemlig for svar da:))

Ha en fortsatt fin helg:))

Skrevet

Måtte du ligge lenge etter keisersnittet da?

Siden det er et planlagt ks, er du nok oppe å går samme dag. De fleste planlagte ks er ferdig innen kl 15, så da er du nok oppe å går i løpet av ettermiddagen kvelden. De 2 første gangene du skal opp å gå er veldig vonde, men etter det ble ihvertfall positivt overraska hvor lett det gikk å bære baby en tur i gangen.

Og kor lenge henger bedøvelsen i?

Spinalbedøvelsen henger i til du er på oppvåkningen, mens du vil være veldig bedøvd de to første dagene. Du har IKKE noe vondt når du er rolig. Det er kun vondt når du hoster eller ler. Når det begynner å gjør vondt er det meninga at du skal si ifra så du får en sprøyte. De glemte å si det til meg, men neste på vakt fortalte at det var viktig at jeg sa i fra, for det er veldig individulet hvor lenge den smertestillende sprøyta virker. Etter hvert spurte jeg om den før amming. (Ikke hver amming altså, men dumt å vente så ammingen blir smertefull). Tror det er vanlig med 2 sprøyter det første døgnet, og så 1 og etter 3 døgn er det kun paracet.

Fikk du dra på sykehushotellet dagen etter eller noe slik hvis det finnes der du bor?

Ja, det får man hvis alt er bra, og man ønsker det selv. Husk å si ifra hvis du ønsker det.

Var det veldig vondt når du fikk bedøvelsen foresten??

Spinalbedøvelsen var mye mindre vondt enn kanylen de setter i hånda.

Bare å spørre mer, ellers så finnes det mye info på ks-debatten.

Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar nok en gang. Så kjekt med slike som deg som svarer på det en lurer på. E blitt 42 år nå så gruer meg nok mye pga alderen også. Men det går vel bra vil jeg tro. Skal føde på St Olav i Trondheim og dem e veldig flinke der tror jeg.

Masse lykke til til deg også.

Skriver flere innlegg her neste fredag etter ultralyden. Blir spennende ja.

Vi snakkes da:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...