Gå til innhold

De som har erfaring med simovogn!(eller vogn generelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan baby begynne å sitte litt mer oppreist i bagen? Hun er så ivrig etter å få med seg alt allerde, så lurte på om hun kan sitte litt oppreist/skrtt en liten periode så hun kan se litt ut av vognen?

Det følger jo med en plate til bagen(jeg tror det er til bagen), men den har såvidt jeg kan se bare en innstilling, og det er omtrent 90 grader ! Altfor mye for lille snupp!

Hva har dere gjort? Er dte jeg som tar feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg satt han opp første gang når han var 5 mnd. Han var håpløs å ha med på tur i vognen. Så en dag jeg var ute slo han seg helt vrang, det var et stykke hjem, og jeg orket ikke bære han hele veien, så da ble løsningen å sette han opp. Støttet han godt med dynen, og han satt strålende fornøyd og så seg omkring resten av veien.

Men det er jo litt bratt ja, så hvis jeg kunne brukte jeg dyne/teppe eller en pute i stedet for, så han satt mer bakoverlent.

Skiftet til sportsdelen når han var 6 mnd, og brukte det mellomste hakket der til å begynne med.

Skrevet

Jeg skifta til sportsdelen på min simovogn når gutten var 4 mnd, for da ble han så sint av å bli lagt ned i baggen. dessuten syntes jeg som deg: den plata i baggen ble aaalt for bratt.. Samt at jeg syntes den ble for kort så han fikk ingen støtte til hodet og han fikk en knekk i korsryggen som jeg ikke syntes noe om..

Skrevet

Vi la en dyne bak ryggen vi så jenta vår på 3-4 mnd kunne ligge-sitte. Det gikk kjempebra for hun satt ikke på rumpa si.

Skrevet

Hvorfor skal ikke babyer sitte ? vet bare at de ikke skal men ikke hvorfor..mannen bruker å sette vår baby oppå kneet sitt slik at han sitter å jeg vet ikke om jeg skal be han slutte med det? at det er skadelig.. er jo bare snakk om 20-30 sekunder da..

Skrevet

Babyer som ikke kan sitte alene, skal ikke sitte oppreist i vogn eller stol pga at de da ikke har sterk nok rygg til å tåle det. Det blir noe helt annet å ha dem på kneet eller fanget, da støtter man dem med en hånd eller to og de er mer foroverlent. Å sitteligge i vogn er vel også greit en liten stund, det kan vel sammenliknes med at de sitteligger i bilstolen, hvis man passer på at de har god støtte av dyne eller pledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...