fru optimist Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Hei! Jeg sitter her med en bunke kviteringer fra medisinkjøp og betalte regninger til sykehuset. Leste et sted at de ikke må bli mer enn 6 mnd gamle, så da må jeg få sendt inn dette for første forsøket som var i høst. Kan noen av dere som har gjort dette før hjelpe meg? Hvor skal dette sendes? Skal original eller kopi sendes? Skal det fylles ut noe skjema i tillegg? Skal jeg sende både kviteringer og de betalte regningene sammen? Og kan jeg sende inn for flere forsøk samtidig, eller må jeg dele de opp slik at det blir ett forsøk om gangen? Takker på forhånd!
solsim Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Hei. Apoteket skriver ut en samlet oversikt over det du har kjøpt av medisiner. Få dem til å gjøre det, så kan du beholde dine egne kviteringer. I tillegg må du sende med bekreftelse fra klinikken om at du har vært gjennom offentlige forsøk, det skal du ha fått med. Jeg la med et brev hvor jeg regnet ut hvor mye jeg skulle få tilbake (alt over 15.000). Der skrev jeg også navn, adresse og kontonr og sendte alt til Helfo. Jeg fikk tilbake penger etter et par mnd med denne metoden.
fru optimist Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2011 Takk, da skal jeg stikke opp på apoteket og få en slik bekreftelse!
AS-81 Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 hei, et lite spm fra sidelinjen her..får man kun dekket medisinene? hva med kontrolltimer og egenandel?
MK73 Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Man får ikke dekket egenandeler for timer, forsøk etc - de er allerede subsidierte ettersom vi kun betaler en egenandel. De 15000 gjelder kun medisiner (og kun for de første tre forsøk, inkl. evt frys), i tillegg er det mange som får dekket reise og opphold, men hvordan det fungerer i detalj vet ikke jeg.
dincene Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 http://www.pasientreiser.no/reise-uten-rekvisisjon/reiseregningsskjema.html man får dekt reise også. Har du brukt buss eller noe sånt så kopierer du billetten ellers så skriver du opp km hvis du kjørte bil. Og Oslo-Trondheim for eksempel. Så får man tilbake noen kroner For overnatting for man også noe tilbake. Legg til kviteringene derifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå