Gå til innhold

Hvordan ordne med alle kviteringene og slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter her med en bunke kviteringer fra medisinkjøp og betalte regninger til sykehuset. Leste et sted at de ikke må bli mer enn 6 mnd gamle, så da må jeg få sendt inn dette for første forsøket som var i høst.

Kan noen av dere som har gjort dette før hjelpe meg?

Hvor skal dette sendes? Skal original eller kopi sendes? Skal det fylles ut noe skjema i tillegg? Skal jeg sende både kviteringer og de betalte regningene sammen? Og kan jeg sende inn for flere forsøk samtidig, eller må jeg dele de opp slik at det blir ett forsøk om gangen?

Takker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Apoteket skriver ut en samlet oversikt over det du har kjøpt av medisiner. Få dem til å gjøre det, så kan du beholde dine egne kviteringer. I tillegg må du sende med bekreftelse fra klinikken om at du har vært gjennom offentlige forsøk, det skal du ha fått med. Jeg la med et brev hvor jeg regnet ut hvor mye jeg skulle få tilbake (alt over 15.000). Der skrev jeg også navn, adresse og kontonr og sendte alt til Helfo. Jeg fikk tilbake penger etter et par mnd med denne metoden.

Skrevet

Takk, da skal jeg stikke opp på apoteket og få en slik bekreftelse!

Skrevet

hei,

et lite spm fra sidelinjen her..får man kun dekket medisinene? hva med kontrolltimer og egenandel?

Skrevet

Man får ikke dekket egenandeler for timer, forsøk etc - de er allerede subsidierte ettersom vi kun betaler en egenandel.

De 15000 gjelder kun medisiner (og kun for de første tre forsøk, inkl. evt frys), i tillegg er det mange som får dekket reise og opphold, men hvordan det fungerer i detalj vet ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...