Stolt mamma! Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Gutten min er 2 1/2år og sover 2timer på dagtid. Legger han 7 på kvelden og han sovner med engang. Men den siste uken har han begynt å våkne tidligere og tidligere på morgenen.... Før våknet han i 8tiden, men nå våkner han i 6tiden!!!! i dag våknet han kvart på 6!!!! Alt for tidlig!! Å når han våkne vekker han selvfølgelig lillesøstrene og...:-( Lurer på om jeg skal prøve å kutte ut dagsovingen for å se om det hjelpe. Noen med erfaringer rundt dette??
Makko med to små gutter Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Det er lov å håpe, men her i huset var det ikke slik. - Vi har en slik kaninklokke som viser når det er natt/dag (du stiller den som en vekkerklokke). Om storebror våkner før det er "dag", går jeg bare inn å sier "nå er det natt og da vil mamma sove...." Og det funger faktisk greit! Da er regelen den at han får leke på rommet sitt til kaninen står opp, og det gjør han :-)
Squirrel79 Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Hva med å prøve å korte ned på sovelengden. Synes to timer hørtes mye ut om han er to og et halvt år. MIni her er 2 år og 2mnd og sover halvannen til to timer på dagen. Da sover han 19-07 ca. Kan jo forsøke å kutte ned sovinga til en time f.eks?
ullpledd Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Hei Jeg syns og han sov lenge på dagtid. Har en på snart 2,5 år og han sover ikke på dagtid i det hele tatt. Kutta ut dagsøvn fordi han sto opp tidlig (5-6 tiden) Nå legger han seg 7 og sover aldri lenger enn til 6 uansett, så har bare innsett at han ikke trenger mer søvn. Har også kjøpt sånn kaninklokke, som jeg heller ikke syns hjelper særlig. Håpet mitt nå er stilling av klokka, vi sov jo helt til 7 i dag:)
Stolt mamma! Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2011 Takk for svar! Hvor har dere kjøpt den kaninklokken? Gutten min e veldig flink om morgen - han går aldri ut av rommet sitt før eg kommer og sier god morgen...(men han roper og roper og roper på meg helt til eg komme.......) Han kunne nok fint ha sovet lengre en 2timer og på dagtid vist det var opp til han..... Tanten passet han i sist uke, og da glemte jeg å si at han skulle vekkes etter 2 timer. Det ende med at han sov i 3timer.... Tror me får prøve å bare la han sove i 1time...
Stolt mamma! Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2011 Av forskjellige grunner sov ikke gutten min på dagtid i dag - å eg kan love dere at han ikke er klar til å slutte å sove på dagtid!!!! Makan til suttrete og overtrøtt unge!!!!!!!!!! Stakkar liten grein for den minste ting! Må nok vente litt til før med kutte ut sovingen!
lille sprelle Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Er ikke slik her de dagene hun ikke har sovet på dagtid. MEN det kan jo kanskje være på tide å redusere dagsovingen til en time?
Gjest Edemuli Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 http://www.lykkebarna.com/product_info.php?products_id=224&osCsid=6e3dcb93297079a09f8e1ea3f93497b7 Her er en side de har klokka.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Det tok ganske lang tid før min begynte å sove lenger etter at hun kuttet dagsøvnen. Men gradvis har hun begynt å sove lenger og lenger og fra å alltid være oppe før halv sju så sover hun nå gjerne til både 08 og 09.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå