Gå til innhold

når begynne å få rutiner på baby?:) noen tips hvordan?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min er 5 uker i morgen og jeg har ingen rutiner..jeg ammer..og hun spiser annenhver time:/ skulle ønske d kunne vert lengre mellom hvert måltid..hun våkner jo hver andre time på nettene og vil ha mat..og på dagtid er det heller ikke noe serligt mønster på noe.. sover og er våken forsjelligt hver dag..:P

noen som har noen gode tips hvordan jeg kan begynne å få litt "system" på dagene og nettene med soving å mating??;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg lurte på det samme. De aller fleste babyer er ikke mottakelige for rutiner før de er rundt 3 mnd gamle, så du må gjerne prøve men ikke bli skuffet om babyen fortsatt følger sin egen rytme (eller det som kan føles som mangel på rytme).

Jeg fant ihvertfall fort ut at det var bortkastet tid å mase med rutiner, det kommer som regel av seg selv. Hos oss begynte det å gå seg til først når sønnen min var 4 1/2 mnd, da var det mulig å legge ham på kvelden. Han våknet fortsatt flere ganger hver natt og ville ha mat men vi fikk ihvertfall noen timer voksentid på kvelden.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, gode rutiner kommer stort sett av seg selv. Det er iallfall min erfaring. Gutten min begynte å få gode rutiner fra han var ca 8 uker, da begynte han sakte men sikkert å legge seg tidligere om kvelden og vi fulgte bare rytmen hans. Han har lagt seg kl 19.00 hver kveld fra han var 12 uker. Han vel ca 10 uker da rutinene på dagsovinga kom. Jeg syns aldri det ble noen rutiner på amminga, men jeg ammet stort sett når han våknet og gjerne litt før han sovnet igjen. Jeg ammet om natten til han var ca 6 mnd. Da sluttet han selv.

Hvis du er på jakt etter et "system", så bør du først vente et par uker til, så tar du deg noen dager hvor dere bare er hjemme. Skriv opp når han sover og spiser og du vil raskt se at dagene sannsynligvis ikke er så ulike.

Og en ting til... Rutinene endrer seg stadig... Det er mellomfasene som er mest slitsomme, da de f.eks. går fra å kunne være våken i 1 time til 2 osv. Barna er ikke roboter! .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...