Anca20 Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 venter mitt første barn og har nå hatt to tilfeller der jeg plutselig føler en tung følelse i magen og at jeg begynner og miste synet mitt og det er vansklig og fokusere på ting og jeg blir veldig veldig svimmel og dårlig så jeg blir på en måte tvunget til og sette meg ned til slutt fordi det går ikke ann og se hvor jeg går og jeg føler en følelse av at jeg skal besvime.... er det noen fler som har fått dette? det har skjedd 2 ganger nå med etpar ukers mellomrom. og jeg går i min 23 uke nå... er dette noe som kan skje ofte hos gravide? utrolig pinlig da jeg måtte sette meg ned midt i køen på rema 1000 hehe ... blir kjempe glad for svar.
lena86 er fødeklar <3 Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 jeg hadde det sånn i mitt første svangerskap,hele.....tålte ikke å stå i køer/stress o.l. nå i dette svangerskapet så har det skjedd bare ett par ganger.men jeg hadde/har jernmangel...så ville fått sjekket opp det
ninairen Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Samme her.. Blir veldig svimmel av å stå mye.. I dag på Rema måtte jeg bare gå ut før vi var ferdig, heldigvis fra samboeren min med, så han kunne betale
Anca20 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2011 ja ok,for første gang sto jeg i dusjen og denne ganga gikk jeg rundt i butikken og da startet det smått også stilte jeg meg i køen og da smalt det ordentlig. var utrolig ubehagelig og venninna mi sa jeg nesten så full ut. var skikkelig ekkelt. og pinlig da jeg måtte sette meg ned på gulvet midt i køen hehe. huff. første gang hørte jeg med legen om noe jern mangel kunne være problemet men det manglet jeg visst ikke sa han.. så jah... får ta det opp en gang til. =) ekkelt og ha det sånn helt plutselig bare helt ut av det blå.
Anca20 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2011 må være noe med rema. haha. er jo helt grusomt og ekkelt. plutselig ser man ingenting og føler seg heeeelt borte og rett før man besvimer.
Baloo ønsker to :) Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Kjent sak, desverre... Hadde det slik i mitt forige svangerskap også! Også er det noe med butikker tror jeg, for jeg har fått brus fra en mann inne på butikken, Rema faktisk, ved en anledning, og en annen gang betalte en eldre mann for varene mine hadde ikke kjøpt mye, men han forsvant før jeg rakk og summe meg og betale tilbake... Det jeg etterhvert lærte var å alltid ha med en sånn liten kartong med juice, samt matpakke eller noen kjeks i veska, samme om det var snakk om en femminutterstur ut døra. Ved minste tegn til ubehag gumla jeg matpakke og drakk juice, om det så var mitt i kassakø - det ser bedre ut enn å ligge langflat på gulvet, og skaper mindre oppstyr og jo lenger jeg kom i svangerskapet, jo værre ble det, desverre. Men, man kan jo ikke bli inne av den grunn, og det har vært mye hjelpsomhet ute å gått blant folk. Jeg mangla også jern, men var blodtrykksfall samt et behov for gjevnt blodsukker som ga utslag hos meg. Lykke til, du skal se det blir en vane etterhvert - ta det med et smil
mim26 Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 signerer disse over....i d første svangerskapet var de første 4-5 månedene som en eneste karusell...for d meste blodtryksfalll..utrolig slitsomt for d kommer som en bøtte med vann over hodet men da var jeg heldig og jobbet med min kjære mor så jeg fikk sitte på en benk de første 2 timene på jobb... dette sv.skapet har d vært dårlig me søvn pga sv.skaps kløe og div og er derfor veldig sliten på dagtid...og da faller blodtrykket...stod på jobb da hørsel og syn omtrent forsvant og jeg holdt på å dette i gulvet :S gikk til legen dagen etter og han sa bare; du skal ikke jobbe...du må slappe av...og var dermed sykemeldt i en og en halv måned :S men kjenner d hjelper....får ta igjen tapt søvn på dagtid:)
julimamma2011 Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Hatt fire sånne anfall nå jeg. Utrolig ubehagelig! Første gangen skjedde det i frisørstolen, huff ekkelt. Jeg spurte legen, hun anbefalte støttestrømper som man kjøper på apoteket. Hun sa at vi får ikke nok blod til hjernen. Det skal jeg prøve
førstogsist Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 kom deg til legen!!! Jeg hadde det samme i begynnelsen av mitt forrige svangerskap. Hadde veldig lav blodprosent (jernmangel). Jeg kunne ikke en gang lukke øynene i dusjen før det svartnet og jeg så stjerner. Det er ikke normalt!!!
venter_på_bebisen Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Hei! Dette har blitt en vanesak her hos meg også.. Hadde første "anfall" i uke 16 ca og har hatt det med jevne mellomrom etter det også. Første gangen det skjedde var i dusjen, de andre gangene litt forskjellige steder.. Ofte om jeg er sliten, har drukket lite eller sovet dårlig om natta.. I flg legen min som har tatt meg veldig på alvor (sjekket blodprosent, jern, EKG-rytme på hjertet osv) er ikke dette farlig, men jeg har vært 40, 50 og 60% sykmld pga det. Det farlige med det er om jeg får det når jeg går trapper, kjører bil osv. Jeg har blitt ganske vant til det, og legger med ned med bena høyt om jeg kjenner følelsen komme. Jeg har normalt blodtrykk (110/70) og blodprosent og jernbeholdning er fin. Føler meg ellers i fin form, er nå i uke 27. Håper det går bra med deg, og sikkert lurt å nevne det neste gang du er hos lege/jordmor. Jeg har blitt så vant til det nå at jeg tar mine forhåndsregler, men skikkelig ekkelt og skremmende når det skjer alikevel. Klem
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Hehe ja dette sliter jeg også med. Gjorde det sist gang og. Det er blodtryket som kan falle veldig fort når man står i ro. Jeg hadde jernmangelanemi sist graviditet og det og kan gjøre at man føler man skal svime av innimellom. Jeg tåler ikke å stå i kø dette svangerskapet. Med en gang jeg må stå i ro så begynner jeg å bli skikkelig dårlig. Veldig flaut, men må man sette seg ned så må man:)
~ Kali ~ Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Eg sliter også litt med det, men kan ikke huske eg hadde det sånn i mitt første svangerskap. Eg må ta veldig kjappe dusjer ellers risikerer eg å besvime. Veldig kjedelig. Noen ganger må eg faktisk bare sette meg ned på en krakk rett etter eg kommer ut av dusjen:p heldigvis sjekker samboeren innom av og til siden han vet eg kan besvime så det er veldig betryggende:) men eg har også hatt det sånn utenom svangerskap. Når eg tok min andre tatovering så besvimte eg nesten i stolen, så eg måtte bare legge meg ned. Gjorde ikke tatovøren noe for da fikk ho en liten pause da hehe men nå har det pågått så lenge at eg må få legen til å ta noen prøver.. Pleier som regel å hjelpe for meg å få i meg noe med sukker i, som sjokolade og brus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå