V&A Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 jeg har tatt meg en RØYK! og jeg er så sint på meg selv. HVORFOR?! etter 1 år og 3 mnd. det er så feigt av meg! årh... men det var ikke noe godt og jeg skal hvertfall ikke ta en til! men bare det at jeg var så dum og tok en... NÅ er jeg skuffa over meg selv!!!! jeg ammer jo fortsatt, men småen sover og jeg skal ikke amme før i morgen tidlig når hun våkner. men nå går jeg rett ut å pusser tenner og hender! jeg føler meg skikkelig skitten ... BLÆ! jeg husker hvertfall hvor dumt det er dumme meg......
369?gutt10? Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 UUÆÆÆÆÆ Det er faktisk 1 år og 3 månder siden jeg også sluttet! Og jeg er også ekstremt fristet en gang i blant.. Men det som stopper meg er: - Det er ikke bra for sønnen min! Passiv røyking er helseskadelig det også. - Jeg ammer. Hva om han plutselig våkner en time etter jeg har tatt den røyken? Skal det ikke gå mellom 3-4 timer etter siste røyk før man ammer? Selv om han sover hele natten, så er det jo ingen garati for at han ikke akkurat DEN natten trengte litt ekstra. - Det er ufattelig stygt!!!! - Det stinker. - Det koster enormt mye penger. - Det kan være ekstremt vanskelig å slutte! Jeg prøvde mange, mange ganger å slutte. Det gikk ikke før jeg ble gravid, da sluttet jeg nesten på dagen. Men hadde jeg ikke blitt gravid, så hadde jeg vel røyka enda. - Jeg vet at etter jeg har tatt den røyken, så får jeg så innmari dårlig samvittighet, angrer meg, og skulle ønske det aldri hadde skjedd. + Så mange flere grunner som jeg ikke kommer på så sent på kvelden. Man kan jo også tenke sånn: Hva er egentlig FORDELEN med å røyke? Tror ikke man kommer på så mye der gitt. Ble langt dette, hehe. Jeg har vært fristet mange ganger selv, vet hvordan det er, så har tenkt disse tankene mang en gang:) Men selv om du har tatt en røyk nå, så er det viktigste at du ikke tar flere! God natt!
mammaløve Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Tusen takk for en påminnelse!! Jeg trodde røykekapitlet i livet mitt var over da jeg sluttet når jeg ble gravid. Det var rett og slett skremmende enkelt å slutte, og jeg skjønte rett og slett ikke hvorfor jeg ikke hadde gjort det før. Men nå er småen 8 måneder, og disse "enkeltrøykene" kommer tettere og tettere. Jeg er rett og slett i ferd med å begynne igjen!! Hvorfor, hvorfor, hvorfor??? Jeg synes jo det er en skikkelig ekkel uvane! Og jeg må ikke ha det engang.... Tror jeg skal skrive ut den der lista di og henge den opp på verandadøra sånn at jeg må lese den hver gang jeg blir fristet. Jeg bestemmer meg herved for å ikke ta en eneste røyk igjen!
<3guttemamma<3 Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Hei:) jeg vet hvordan det føles.. Jeg sluttet å røyke for noen år siden nå, men jeg har alltid røkt på fest. Når mini var rundt 2 måneder gammel, så fikk jeg et helt enormt røyksug! Var helt merkelig, jeg har aldri vært så røyksjuk som den dagen i hele mitt liv.. Det endte med at jeg tok en røyk. Og det var helt grusomt. Følte meg som en stor idiot og hadde dårlig samvittighet i flere uker etterpå! Men det ble med den røyken, og jeg har ikke røkt siden. Ikke på fest heller:) har lovet meg selv at barna mine skal få vokse opp med røykfrie foreldre:)
2 søte Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 pass deg! jeg gikk i samme fella etter 1. mann og begynte igjen. andre gang jeg ble gravid var det enda vanskligere å slutte! jeg har motivasjon: den ufattelig ekkle grusome røykelukten som satt i vogn, vognpose, ungene sine klær og mammaen hos ei vennine som har røykt siden ungen ble født! det var så skjemmende lukt og ganske flaut på hennes vegner at den vil du ikke ha på deg!
V&A Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2011 ja jeg begynte også igjen med røykingen etter første barnet, og sluttet med en gang jeg fant ut jeg var gravid med nr.2.... pappaen røyker da, men aldri inne eller i bilen. Så han skjermer de så godt han kan for røyken, og jeg synes det er bra! (selvfølgelig ikke bedre enn å slutte, men det skal mye til for at han slutter desverre) jeg sier jo at det var SISTE gangen og jeg skal ALDRI gjøre det igjen... men så tok jeg en til men skal gjøre det samme og skrive opp disse punktene og henge de opp på kjøkkenet!!!!!!!!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Ønsker deg lykke til videre med røykekutten for alltid:) Stå på, er kjempe gevinst og slutte, særlig for kvinner.... Klem fra meg
V&A Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2011 ja det er det virkelig !! tusen takk! klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå