hope<3 Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hvor lenge før termin er det vanlig at denne går sånn ca? Er det mye det er snakk om? Skjønner man at det er det som skjer? Eller kan man tro at det er litt vannavgang? herlig med ett slikt forum asså
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Mine erfaringer rundt dette er som følger: Slimproppen gikk 2 dager før fødsel med nr, og i uke 21 med nr 2, så tidspunkt er nok veldig individuelt. Mange merker ikke at den går engang. Vanligvis løsner den i forbindelse med modning, og da er jo som regel fødsel forholdsvis nært forestående (men man kan jo gå ganske lenge moden og med et par cm åpning også). Slimproppen er blank/hvit/gulaktig og ofte blodblandet. Den er ganske fast i kondistensen og kan ikke sammenlignes med hverken fostervann eller utflod.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Min slimpropp gikk over to dager og tredje dagen startet fødselen Har hørt at når slimproppen går sent starter fødselen innen to uker
hope<3 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2011 Ok, takk for svar Er det mye det er snakk om? Kan folk se det om du står i butikken liksom?;P
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 min gikk i forbindelse med riene. Jeg hadde rier 1,5 døgn før fødsel, og jeg mener slimproppen gikk inni døgn nr to, altså rett over et halvt døgn før prinsessa var ute.
2,5barn+1engel Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 jeg merket ikke at min "gikk".. den gikk da i løpet av uke 32 en gang.. så nå har jeg gått med åpning ( blitt sjekka flere ganger på sykehuset) i over 2 uker.. legen sa at mange merker det ikke engang.. jeg såg ingen ting verken i trusa el evt andre steder.. Jeg har ca 1 cm åpning.. og legen sa at fødselen kan starte alt ifra nå av en gang og frem til termin ( 6 mai). tar en dag av gangen jeg..
369?gutt10? Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Tror den kan gå mange ganger før termin, faktisk. Altså vist slimproppen går i uke 34, så danner det seg en ny på en måte.. Tror jeg. Uansett.. Jeg trodde slimproppen min gikk på en torsdag. Det kom massevis av slim, med bittelitt blod i. Så da var det håp om at noe var på gang! Men mandagen etter så satt jeg der på do da, tørka meg, så på papiret (ble en vane under svangerskapet for å sjekke at det ikke kom noe blod), og der var det en DIGER slimklump! Var ikke tvil i mitt sinn! Så faktisk ut som en propp, hehe. Og det fortsatte å komme masse små slimklumper resten av dagen.. Fødselen startet forøvrig ikke av seg selv, måtte settes i gang to uker over termin. Men som noen andre skrev her, slimproppen trenger ikke gå før under fødselen, og noen merker den ikke i det hele tatt. Men (igjen) på en annen side så kan det være et tegn på fødsel i snar fremtid. =)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Ingen ser om slimproppen går når du er ute. Den er ikke såååå stor! Husk at slimproppens jobb er å plugge igjen livmormunnen, tror du kan se for deg type klinkekule/ liten drue etc. Alle jeg har hørt om som har sett sin slimpropp (herlig navn btw) har vært på toalettet, og fått den på papiret. Tror ikke du skal bruke så mye energi på denne slimproppen. Den er ikke verdt all oppmerksomheten, husk at bare noen merker at den går, og det ikke trenger helker ikke å bety noe som helst om den går eller ei.
hope<3 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2011 Har ikke brukt så mye energi på denna slimproppen nei, hehehe.. Var bare nysgjerrig
SuperMoM <3 Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Jeg husker jeg spurde jordmor om det med slimproppen engang. Da var jeg innlagt med min første. Hun sa hun var ganske lei av mødre som ringte inn for å si at slimproppen hadde gått og at de lurte på når tid ting ville skje. Hun forstod ikke hvorfor så mange trodde at slimproppen betydde at NÅ ville noe skje. For det kunne jo ta flere uker før fødselen kom i gang. Det er visst et spm de på føden ofte får,og som "plager" dem litt i og med at det ikke har noe betydning. Selv har den gått flere uker før jeg har fått barna,begge gangene.. Nå såg jeg antydning til slimproppen for en del uker siden og jeg er bare 26+5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå