Gå til innhold

Må man selv legge ved lønnslipper til NAV ang foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessuten har jeg vært sykmeldt deler av de siste 10 mnd (ikke sv.skapspenger, men "vanlig" sykdom) og er fortsatt 80% sykmeldt.

Hvordan gjør man det da? Er det arb.giveren som styrer med innsendinger, eller må jeg legge ved noe? NAV har jo også mine opplysninger om sykdomsforløpet. Dette blir vel bregenet som en del av lønna mi /grunnlaget til utbetalinger i perm.tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på nav.no. Der er dokumentene du trenger - dokument vedr inntekt skal arbeidsgiveren din fylle ut, så sender du det til nav :)

Skrevet

Dersom du går rett fra sykepenger til foreldrepenger får du samme grunnlaget på foreldrepenger.

Vanligvis skal man sende med siste lønnsslipp, men siden du har fått "lønn" fra nav de siste 10 mnd har det ingen hensikt å sende inn lønnsslipp. Dette ligger i systemene til nav.

Arbeidsgiver har sendt inn inntekts-og skatteopplysningsskjema i forbindelse med at du ble sykemeldt, og må sende inn et nytt skjema når du går over på foreldrepenger. Dette må de sende inn en gang til selv om du har samme lønn.

Skrevet

ja,stemmer det Nisand. :)

Skjemaer til sykdomsforløpet, og nytt til foreldrep.grl.

Bare blei litt usikker på om JEG måtte legge ved lønnslipper/sykm.slipper fra NAV. Men det er visst arb.giv som står for den biten. Sjekka nav nå ;)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...