Indigo 08-10-13 Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Blir ofte irritert når jeg kommer med puppen. Når han tar den spiser han ikke så mye heller. Men "bøtter" innpå med alt som kommer på ei skje! Om natten derimot, da er pupp digg. Ja, ja. Går vel fort mot slutten om det fortsetter slik. Vanlig eller? Storebror ammet jeg til han var 14 mnd, han var motsatt, heller pupp enn fast føde..
Mammahjertet <3 Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Det er akkurat som at du beskriver vesla mi. Hun er nå snart 8 mnd og har digga fast mat fra første stund. Nå for tiden drikker hun kanskje melk bare 2 til MAX 3 ganger på dagen. Og da må jeg nesten lure det i henne. Mens om natta da er puppen så god at det går bare ikke an. Da tømmer hun begge puppene og tar seg god tid. Nå har hun hatt en liten periode der hun gjerne vil ha pupp tre ganger på natta. Jeg er så trøtt at jeg stuper snart. Jeg tror det er veldig vanlig at de mister litt lyst på puppen når fast føde introduseres. Hvis du er redd for å miste melka kan du jo pumpe deg og ha i grøten for eksempel. Da får mini i hvert fall i seg litt mer.
mammaløve Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Akkurat samme opplevelse her! Nå er småen 8 måneder og vil ikke ha pupp på natten heller lengre, så da er det ingen anledninger i løpet av dagen der han ammer skikkelig. De siste par dagene har han faktisk blitt så sint når jeg har tilbydt puppen at han har bitt meg av all kraft. Du kan si at det ikke har blitt så mye amming nei.... Men tror desverre ammekapitlet er rimelig over, for nå får jeg ikke engang spreng lengre heller. Produksjonen er helt på lavnivå. Jeg har begynt å gi småen MME to ganger om dagen sånn at han skal få i seg det han trenger, og han foretrekker det over MM. Jeg synes det er trist siden jeg hadde sett for meg at jeg skulle amme i allefall ett år. Blir ikke alltid som man tror gitt...Han spiser heldigvis bra med fast føde, og det virker som at han ikke hadde tålmodighet til å vente på melken ved brystet lengre. Ikke så mye jeg kan gjøre for å endre det desverre.
HegeAE Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Hadde planer om å amme til eldstejenta mi var 2 år, men ho slutta når ho var 13 månader. Og så kom nr 2, og skulle i vertfall amme til over 1 år. Men, ho nekta å ta puppen når ho var 6 månader. Da begynte tenna å kome og. Og no er det nr 3. Han er kun 20 dager gamal og koser seg med puppen. Sidan eg ikkje har nok melk sjølv får han tillegg. Det har eg og gjort med dei 2 andre. Det har fungert fint for meg. Det var litt sørgmodig at nr 2 slutta med pupp kun 6 månader. Men, ho ville ikkje ha lengre. Nekta og snudde seg vekk. Men, på ein måte var det greit, for ho var fælt til å bite i puppen før tenna kom. Så denne gangen håper eg på at det varer litt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå