QueenM Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hvor farlig er det egentli å ta otrivin? Har vært helt tett å uten smaks-sans i ett døgn nå, prøvd med saltvann uten at det hjelper. Så krøp til korset å tok litt otrivin nå isted, holdt jo på å bli gaaaaaal!!! Kan da vel ikke skade?
<harmoni> Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 ingen fare for fosteret, kun du som kan ta skade av det.. bli avhengig...
eskil2687 Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Ikke farlig nei,men avhengighetskapende for deg. Jeg har brukt nesespray fast i 8-9 år no. Helt avhengig.
sisten Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har brukt otrivin i 2 mndr ca 3-4 sprut til dagen:0) jeg MÅ, er helt avhengig, men min erfaring er at den tette nesen gir seg etter fødselen :0)
løveprinsen <3 Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Har også blitt avhengig av otrivin i dette svangerskapet også. Var det sist jeg var gravid og det rettet seg etter fødsel. Både jordmor og legen min sier at det ikke er farlig for den lille og at avvenning tar vi etter fødsel:)
Snømusa2013 Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Kanskje du kan prøve nesespray for barn? Virka veldig godt på meg da jeg hadde influensa, og den er jo litt mildere enn vanlig :-)
Sara81 Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Legen min sa at jeg burde bruke otrivin for barn. Jeg har brukt det nesten hele svangerskapet.. Ikke bra, men får hverken spist eller sovet uten..
Minigull07/11 Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Off.. Jeg har vært så tett i hele dette svangerskapet.. Trodde ikke Otrivin var noe "farlig", MEN jeg sluttet på det for to uker siden og jeg fikk noen kraftige kynnere og mens smerter.. Jeg trodde faktisk fødselen var i gang, ble kvalm som bare det! Heldigvis så har jeg en lege-pappa.. Han lurte fælt på hvorfor jeg begynte å få sammentrekninger.. Så kom vi tilfeldigvis inn på at jeg har vært forkjølet.. "har du tatt OTRIVIN?!?" Det skal man visst IKKE gjøre.. Otrivin hemmer sammentrekninger (kynnere/rier), når man slutter på det så kommer det i eksplosjons liknet form! Jaja.. Heldigvis så var jeg i uke 33 da.. Sammentrekningene roet seg etter noen dager, men hadde jeg vært lengre på vei så kunne det ha skjedd at jeg hadde sittet her med ungen i fanget! Jeg fikk en reseptbelagt nesesprei som heter nasonex og pysiomer saltvann. Mye bedre nå!
lillespiren2:) Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 hei! har du prøvd rhinox da? jeg ble anbefalt denne i stedet for otrivin. jeg har slitt med bihulebetennelse i vinter, og har vært svært avhengig av spray. legen min sa det kunne være lurt å prøve rhinox i stedet. den fungerte bra på meg. otrivin er visst mer vanedannende, og inneholder steroider fikk jeg forklart. men ikke farlig ved moderat bruk vel og merke.
Snømusa2013 Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Ja, jeg brukte ikke Otrivin, men Rhinox 0,25 mg/ml. Funka som bare det :-)
blockarella Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Jepp, Rhinox er bra - jeg fikk det anbefalt på apoteket... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå