Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har tenkt litt på å kanskje kjøpe en bæresele, så håper noen her kan komme med erfaringer om hvilken jeg bør kjøpe?

Når kan man begynne å bruke bæresele? Jeg tenker at det er lettere å bruke bæresele når hunden må en kjapp tur ut enn å ta med vogn og hele pakka!

Fint hvis dere kan komme med erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt erfaring, hadde en datter som nektet å sovene i vogn. Vi kjøpte en Mei Tai da hun var rundt 6-7 uker, for hun var rasende i vognen. Det er det beste jeg har gjort, rolig baby som sov på mamma. Etterhvert hadde vi henne på ryggen under handleturer osv, så satt hun det å tittet til hun ble trøtt og sovnet.

Da hun ble større kjøpte vi en manduca, den er helt lik bare man slipper å knyte selv for den har klips.

Det er som å ha en sekk på ryggen, kan anbefalles. Til den nye babyen har jeg kjøpt en ny mei tai tilpasset nyfødt til ett år, den vi hadde har jeg solgt.

Det som er fint er at man kan bære fra de er nyfødt:) Jeg likte å bære først i søvn, for å så ta henne over i vogna på lengre turer siden det var litt kald den våren.

Skrevet

Da vil jeg få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4-5 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...