Gå til innhold

Andre modne i 3. trimester? Hvordan er formen?

cpubim

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skriver ikke mye her, men leser stadig vekk. Jeg lurte på om det er andre modne i 3. trimester her inne, og hvordan det går med dere. Jeg tenker at dette kan også være til inspirasjon for andre modne som ikke har kommet så langt.

Jeg er 43 år, 29+6, venter nr. 3, og er i veldig god form. Babyen begynner å mase mye på blæra, så det blir en del dobesøk hvis jeg er oppreist. Ellers har jeg lite å klage over. Jeg har i grunn merket lite til at det skal være så mye verre å være gravid som 40+. Faktisk så er dette svangerskapet ganske lik de jeg hadde da jeg var 36 og 38.

Hvordan er det med dere andre?

Fortsetter under...

Hei du!

Jo nå skal jeg fortelle: Dette er mitt 5 svangerskap og jeg er 42 år. Fikk mitt siste barn da jeg var 36,altså 6 år siden snart. Har 4 gutter fra før og venter nå ei jente,artig synes æ. Men det har vært helt for j.....å gått gravid denne gangen iforhold til med alle de andre. Kan være for at det e jente denne gangen og da. Har hatt masse kynnere og bekkenløsning siden januar,og vært sykemeldt av den grunn siden da. Masse sure oppstøt og kjempevondt i ryggen no siste 2-3 ukan. Er 36 uker på vei i dag. Var hos jordmor i går. Jenta i magen har ligget i tverrleie helt til nå,noe jeg aldri har opplevd tidligere. Hadde snudd seg i går men hun var ikke sikker om det va rompe eller hodet som var ned. Skal derfor på ultralyd neste fredag for å skjekke dette. Vil ikke snu,og heller ikke føde med rompe først. Da blir det isåfall planlagt keisersnitt. Har også født alle mine imellom 1-2 uker før fylte 40 uker før,og kommer derfor til å forlange det keisersnittet 2 uker før termin. Og det e jo bare 2 uker til nå,skal bli så godt å bli ferdig denne gangen da det har vært så trøblete.

Men trøster meg med at det er siste gangen nå da,så snart e det over.

Men nok om meg. Du må no ha masse lykke til videre. Bra at du ikke har vært plaga med noe spesielt denne gangen heller. Har vært uvant for meg ja,når jeg aldri har hatt noen plager før.

Mitt 4. svangerskap. 11 år siden forrige gang. Fysisk sett føler jeg meg i bedre form enn noen gang før. Trener 3 ganger i uka. Med de forrige trente jeg ikke i det hele tatt. Ellers er jeg litt småkvalm innimellom, men ikke så jeg spyr. Er også litt trøtt på jobb og kveldene. Er i uke 9, og gleder meg til å fortelle "verden" om mirakelet :)

Hei!

Jeg er 39 år og i uke 28. Alt er bra med baby i magen, men jeg skulle ønske at formen min var bedre. Jeg har diabetes, og merker nå at det blir vanskeligere og vanskeligere å holde blodsukkeret stabilt. Bekkenet krangler, så først var jeg sykmeldt noen uker, men det var så kjedelig, så nå er jeg i aktiv sykmelding i stedet. Men kroppen begynner å bli veldig tung, føler jeg. Trapper er tunge, pusten er kort, magen trykker på lunger og magesekk og andre deler av magen. Da jeg gikk tur i dag ble det stopp hvert 4.-5. minutt pga vonde kynnere. Jeg sover så mye jeg klarer, men alltid avbrutt med flere turer opp om natten. Å snu seg i sengen er en merkverdig øvelse i seg selv, for jeg klarer liksom ikke å mobilisere de riktige magemusklene for å få vridd meg rundt. Klag, klag, klag ...

Men premien er jo en flott baby i den andre enden, så da får det være greit med alle "plagene".

:-)

Hvorfor vil du ikke snu? Vi prøvde det sist, siden babyen lå i seteleie, og ja, det var litt ubehagelig, men ikke verre enn det. De prøver ikke så voldsomt hardt, og gir seg om de møter motstand. Hos meg ble forsøket veldig viktig til slutt fordi de bruker UL under forsøket, og det var først da at de oppdaget at navlesnoren lå over mormunnen, så babyen ville ikke klare å komme ut vaginalt uansett.

Annonse

Hei! :-)

Jeg er 37 uker og formen er egentlig ikke så verst bortsett fra at jeg går småkvalm, bekkenet skranter, dårlig med søvn og trøtt! ;-)

Men vet jo hva det kommer av så det går greit! :-)

Selv om jeg gleeder meg til å hilse på nurket nå, så er det faktisk litt vemodig å tenke på at dette er nokså sikkert mitt siste svangerskap!

6 stykker får holde har ikke plass til flere i bilen nå! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...