Gladmor30 Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hva pleier dere å ligge på normalt, dere som har vanlig blodtrykk. Under svangerskapet altså Selv har jeg ligget på ca. 120/70 hver gang. Hvor mye skal det stige før en bør være på vakt?
Lille- MO Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 mitt har vært på det samme, og det er ikke før det nærmer seg 140/90, at en behøver å følge med ekstra. i hvertfall mtp svangerskapsforgiftning. jeg er en dag over termin og mitt ligger nå på 120/80. som er helt normalt nå på slutten:)
Gladmor30 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2011 Ok. Tusen takk for svar. Var hos jordmor idag ser du.. glemte å spør hvordan blodtrykket var.. men når jeg ser på helseskjemaet så står det: 134/89.. Synes det hørtes litt mye ut... Da er det kanskje det daa eller? Rart hun ikk sa noe
kaisa80 Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 134/89 er litt forhøyet, men langt fra noe alarmerende! Jeg har hatt noe liknende siden midt i 2.trimester (er 34 uker på vei nå). Stresset veldig med dette en stund, men så snakket jeg med en lege som beroliget meg med at de som regel ikke reagerte før det var langt høyere enn dette. I tillegg må du ha proteiner i urinen også, hvis det skal være snakk om svangerskapsforgiftning. Bare slapp av du, og stol på at jordmor passer på! Det er ikke uvanlig at blodtrykket stiger en del i løpet av svangerskapet.
Gjest Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 I mitt forrige svangerskap lå jeg på 150/130.d var høyt d,men de gjorde ingenting med d.bare sjekka at babyen hadde d bra.jordmor ville at jeg skulle ha epidural,men d ville ike jeg så da ble d ikke d.han kom ut frisk og rask etter 2 timer og 20 min på sykehuset.8 dager etter termin
Gladmor30 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2011 Så blodtrykket ditt var såpass høyt i forbindelse med fødsel da eller, mon36?
Gjest Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 var veldig høyt stort sett gjennom hele svangerskapet.jeg var på kontroll veldig ofte,ble sendt inn på sykehuset for sparketest og ultralyd.alt var ganske ok så slapp å bli innlagt heldigvis.husker ikke akkurat under fødsel,men de ville gi meg epidural noe jeg ikke ville.etter at babyen var ute var blodtrykket ganske høyt,men jeg fikk dra hjem dagen etter at jeg fødte.måtte da til legen og fikk medisiner for d.venternr 3 om 6 uker.bruker i dag medisiner og blodtrykket er fint så denne gang har alt vært ok.ligger til fam.dette med høyt blodtrykk så må muligens fortsette på disse etter fødsel og.d vet jeg jo ikke enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå