sulaen Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Da vi var på ordinær UL i uke 18, oppdaget jordmor en anormalitet på venstre nyre. Vi ble henvist til spesialist, og har i dag vært til ny kontroll. Jeg er nå 20+3. Sist gang trodde jordmor at det var cyster på den ene nyren, men nå mente spesialisten at det var innsnevringer på den ene urinlederen + den lå i slynge, som gjorde at nyrebekkenet var utvidet. Urinen kunne trolig ikke passere skikkelig fra den ene nyren til blæren. Den andre nyren så fin ut, heldigvis. Vanskelig å spå hva som skjer videre, men vi skal bli regelmessig fulgt opp, og blir satt i kontakt med en barnelege etter påske… Ikke så kjekke greier, men man får tenke positivt. Kjenner at jeg er litt engstelig likevel. Liker ikke at ikke alt er som det skal. Det verste er nok å ikke vite 100% hva som kommer til å skje videre med lillesnuppa… Men, når jeg kjenner at bekymringen er ved å ta overhånd, klarer jeg på et lite vis å tenke noe mer rasjonelt. Det kunne vært mye verre ting som var galt. Det er tross alt ”bare” en nyre… I dag kan man fint leve med kun én nyre, men jeg liker ikke tanken på at mini sannsynligvis må gjennom undersøkelser, behandling og kanskje operasjon etter fødselen... Noen som har opplevd noe lignende?
Galathea73 Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Min nevø har noe som høres likt ut som det du beskriver, det ble oppdaget på ultralyden, og nå like etter at han har fylt ett år er han operert. Det har vært noen undersøkelse i forkant av dette, men ikke mange, en eller to tror jeg. Alt gikk veldig fint! :-)
*Melody* Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Hei Sulaen Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men mammaen til mitt tantebarn var på ul i uke 18 ca. Der så det noe som kan minne om det du beskriver. Det var noe galt med den ene nyren og noe trøbbel med urinveiene ift dette. Hun ble også fulgt opp på flere ul etter dette for å kontrollere hva som skjedde, men etter en stund så stabiliserte alt seg bare helt av seg selv. Og hun er nå en frisk jente på 3 år som ikke har hatt noe problemer etter hun ble født. Det er kjempefint at du blir fulgt opp, men det er tydelig at ting kan snu. Det er bare å krysse fingerene å håpe at det snur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå