mamma til Armand & Even Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 De fleste gravide som nærmer seg termin ønsker jo gjerne fortgang i sakene, men ikke jeg..... min familie skal på besøg for første gang fra canada en uke før termin og jeg har lyst til å gjøre masse hyggelige ting sammen med famillen før lille prinsen kommer. Jeg har hørt knipeøvelse hjelper! noen erfaring???? (:
kevinogemilsmamma Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 hehe...den var ny! Har dessverre ikke hørt noe om hva som hjelper mor å utsette fødselen, er redd den lille nok kommer når han er klar uansett om du er det eller ei..! Lykketil med fødsel og besøk!
Lille- MO Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 ja dette var et mer "uvanlig" innlegg.. hehe.. men så godt å se at noen ikke sitter å river seg i håret og blir gal av å vente på fødsel(det gjør nemlig jeg, hehe..) Men har ikke hørt om noen tips for å utsette den da, så du får bare gjøre det motsatte av oss som vil ha den i gang. Hold deg unna sterk mat, kanel, sex, trapper og vær i så lite fysisk aktivitet som mulig. Da skjer det i allefall ingenting for tidlig vil jeg tro Lykke til og kos dere m besøk uansett om det blir m babymage eller baby!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Mye omega3, dvs ta tran eller spis mye fisk. Det er bevist at kvinner med høyt innhold av omega3 i kosten har lengre svangerskap (bla eskimoer). de får også sunne sterke babyer da;) lykke til!
herliggravidigjen Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Magnesium..., men spør for all del jordmor!
sisten Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Du kan ikke ta magnesium så sent i svangerskapet :0))
Malia Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Hvorfor kan kan ikke ta magnesium sent i svangerskapet?
høygravideMEG:) Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 ja hvorfor ikke ta magnesium så sent i svangerskapet? og hva er sent? jeg er uke 33 og starta med magnesium for 2 dager siden, legen som anbefalte det for urolige føtter. Funker som bare d!
herliggravidigjen Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Magnesium hjelper til å forhindre sammentrekninger og kramper. Vanligvis vil vi gjerne ha dette i slutten av svangerskapet, men ikke på starten eller underveis. Ja, det hjelper :-)
min lille spire Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 Hei, Jeg har akkurat det samme ønsket som deg, vil helst unngå å føde lenge før termin:) Jeg har lest at forskere verden over har sett at de som føder for tidlig stort sett har mangel på C vitamin. Det fører til tynn fostersekk slik at den sprekker fort. Så jeg spiser mange appelsiner om dagen:) I tillegg bør man holde seg unna kaffe og annen koffein drikke. Ellers prøver jeg å holde meg mest mulig rolig nå, og med god samvittighet. Trenger å lade opp til fødselen og ikke minst perioden etterpå... Har heldigvis kun 8 arbeidsdager igjen, og alt er ferdig her hjemme Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå