Gå til innhold

Noen med bekkenLÅSNING her inne? Hvordan er/var tiden etter fødslelen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er nå 8 uker og jeg begynte å tro at jeg var klar for trening igjen (hadde ikke vondt eller andre problemer), men nei.

Har gått til kiropraktor siden storesøster var 3 mnd, altså akkurat 2 år siden og det har hjulpet tiltross for massiv ubehandlet låsning gjennom hele første sv.skap.

Hadde to treningsrunder i forrige uke og bare gått turer denne uken. Har nå en låsing i venstre side kjenner jeg og kan ikke vri hoften og foten mye utover. Jeg er mildt sagt megafrustrert og blir deppa hvis jeg ikke får begynne å bevege meg ordentlig igjen snart (som i ordentlig svett og sliten for å kvitte seg med de siste kg samt overskuddsvekten fra forrige sv.skap ;). Har ikke ny time før neste uke og tror ikke dette går over av seg selv. Har slitt med dette så altfor lenge og kjenner kroppen såpass.

Så jeg lurer på hvilke erfaringer dere andre har gjort dere på dette feltet. Trodde siden jeg har hatt jevn behandling gjennom sv.skapet, at jeg kunne starte forsiktig allerede nå.....sukk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg hadde en låsning under svangerskapet, men det var ikke like alvorlig som deg. Det var i uke 30 og det hjalp med 2 behandlinger hos kiropraktor og et enkelt hjemmetreningsopplegg fra fysioterapaut som jeg måtte følge opp etterpå.

Men jeg opplevde å få større bekkenplager etter svangerskapet. Jeg gikk daglige turer på ca 60 min fra guttungen var ca 2 mnd og det var en dum tabbe for da merket jeg at plagene i bekkenet kom tilbake og de var forsterket en periode. Jeg gikk mye med vogn og det er ikke akkurat det beste for ryggen. Jeg fikk muskelplager i korsryggen og en liten låsning. Etter 3-4 behandlinger hos kiropraktor ble det litt bedre.

Men.. Jeg fikk mensen tilbake etter 4,5 mnd og da forsvant alle plagene på samme dag! Merkelig, men dette er iallfall min erfaring! :-)

Jeg hadde vel en treningsfri periode en stund, før jeg nå på nyåret begynte å trenge opp det indre muskelkorsettet (mage, rygg). Nå har jeg trillet flere turer igjen uten problemer.

Jeg fikk beskjed om at det var vanlig å få en låsning etter svangerskapet også, men husker ikke helt hvorfor. Det var en logisk grunn til det. Jeg har en annen venninne som hadde flere låsninger under svangerskapet. Hun fikk en låsning etter ca 6 uker, hun ble knekt opp og har vært helt fin etterpå (6 mnd siden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...