Gå til innhold

Spisevegring hos barn 9 mnd gammel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje dagen gutten min spiser minimalt av hva han pleier... Er det noen andre som har opplevd lignende? Han virker blid og fornøyd, men sover litt mer på dagtid enn han pleier. Jeg er litt bekymret, men vet ikke om jeg skal gå til legen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro til helsesøster da lillegutt spiste lite en periode, hun sa det var vanlig ved tannfrembrudd. Stemte veldig godt for oss. Hun sa det var viktig å tilby mat ofte, slik at det i sum ble greit. Se litt bort fra faste rutiner til det løser seg igjen. Her ordna det seg etter noen dager og han var tilbake til å være matmons.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Han har fått fire tenner, men ser det er 2 blemmer til i munnen, så kanskje det er det som gjør det da... Takk for tips, da skal jeg bare tilby ham mat ofte og håpe det ordner seg:)

Skrevet

Har vært sånn i perioder her i huset også... Frustrerende! I de fleste tilfellene har det sammenfalt med sykdom. I februar var han syk av og på hele måneden og spiste dårlig og gikk ned i vekt. Det var ikke hver gang har var veldig dårlig, humøret var ok, men etterhvert merket man det jo på magen/han var kvalm/kastet opp/hadde feber. Den siste gangen gikk det litt tid før vi oppdaget at han var syk, men da hadde han adenovirus og han spiste nesten ikke noe over flere dager og spiste dårlig i to uker :-( Var veldig veldig bekymret, men det gikk jo fint. Vi fikk flere kontroller hos legen pga dette og neste uke blir det en kontroll hos hs også. Spennende å se vekten nå, men nå har han vært fin i nesten 3 uker og har tatt igjen vekten og gått opp i tillegg til det også. Det gjelder å slappe av litt en stund - det viktigste er væske. Etter tre dager med minimal/ingen mat ville jeg sjekket det ut.

Bare prøv å friste med det man kan sa legen til oss (ofte som en annen også skrev). Gutten vår ville ha litt fruktmos og spiste faktisk yoghurt (selv om han ikke var over 10 mnd... men DET brydde vi oss ikke om da) og hjemmelaget smoothie fikk vi i han. Du kan jo prøve litt og se om han vil ha noe av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...