Svins&Småsvansene Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Noen fler som har opplevd dette? Jeg har ikke vært på noen tidlig UL, som dere sikkert skjønner:) Jeg prøver å la være å bekymre meg, og tenke at det kan være litt tidlig enda, morkaka kan ligge foran, lille rakkern har gjemt seg godt osv. Men litt bekymret blir man jo! Skal tilbake om to uker for et nytt forøk, så får kanskje bare prøve å ikke tenke på det frem til da... Men hadde vært så koselig å endelig få et "bevis" på at det er en liten person inni der!
Heklemamma Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Uke 13 kan nok være litt i tidligeste laget. Men jeg skjønner godt bekymringen din. Var bekymret selv. Men har nå vært på tidlig UL og alt står helt bra til inne i magen. Babyen er jo ikke så stor i uke 13 (da er jo babyen bare 11 uker), så du kan jo selv tenke deg hvor lite det hjertet egentlig er. Om du skal tilbake om 2 uker, så finner sikkert JM noe da.
kokosyklus Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 jeg hørte ingenting før i uke 15-16 sist. Forsøkte i uke 12, men det var for tidlig. Jeg hadde foranliggende morkake den gangen. Det er ganske normalt så tidlig:)
Pogoled Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Legen min hørte heller ingen ting i uke 13. Måtte da tilbake uke 15 og da fant hun hjertelyden med en gang. To uker senere var det igjen vanskelig å finne den. Årsakene kan være flere; foranliggende morkake, bakoverlent livmor, dårlig doppler... Ikke bekymre deg unødig! Det vil helst gå bra:)
Svins&Småsvansene Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2011 Takk for svar! Jeg -vet- jo egentlig innerst inne at dette ikke er noe uvanlig, men er veldig godt å lese at andre opplever det samme, og at det kan gå helt fint alikevel:) Er som du sier Pogoled, det vil helst gå bra;) En god helg til dere jenter!
ninairen Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 hei:) jeg var hos legen i uke 15+5, og han fant ikke hjertelyden. visste jo at det var vanskelig med ble litt "skuffa" fordi.. men han legen som jeg hadde gadd ikke å prøve nesten såg det ut som, prøvde kanskje max 1 minutt... alt er sikkert bra;) Er visst veldig vanskelig å finne den så tidlig
3+et lite nurk Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Det er heller vanlig enn uvanlig. Mange jordmødre er veldig flinke og har bra dopler, resten er ikke så flink eller har dårligere utstyr. I mitt første svangerskap hadde jeg en helt fantastisk jordmor som fant hjertelyden fra uke 12. Det var ikke sjelden at det kom inn en jordmor som trengte hjelp av min jordmor. Denne gangen har jeg en litt usikker jordmor. Hun fant ikke hjertelyden i uke 16, men legen min hadde funnet den i uke 15 og jeg hadde kjent babyen den dagen, så jeg tok det heldigvis med ro. Jeg ville ikke stresset i uke 13.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Jordmoren min var heller ikke så flink, leita jo alt for høyt oppe. Fant den ikke i uke 12, selv hadde jeg funnet den med doppler hjemme siden uke 10. Legen min er flinkere. I to svangerskap har hun funnet den på første kontroll, i dette fant hun den ikke i uke 11. Men prøvde en gang til og fant den nesten med en gang. Morkaken lagde mye lyd som lå og forstyrret på hennes apparat. Ettehvert vil ikke morkaken være så i veien. Tror ikke du skal bekymre deg, men personlig så har jeg reist på privat UL i uke 7-9 i mine svangerskap for å få bekreftet at det er liv. Virker jo helt forferdelig å ikke få noen skikkelig livstegn før ordinær UL. Får håpe det blir innført UL rundt uke 12 i det offentlig snart.
gravd igjen :) Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Hos meg fant ikke jordmor hjertelyd med doppler i uke 16. Hun så at jeg ble bekymret så hun tok likegodt frem ultralydapparatet sånn at jeg fikk sett gullet med hjerte som slo og armer som peivet Hun reddet dagen min, ville nok ellers gått å vært kjempebekymret, selv om man vet at det ikke bestandig er så lett å finne hjertelyden
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Var på kontroll 13+0 å spurte legen om jeg kunne få høre hjertelyd, ble blankt avvist. Det kunne jeg få høre på neste undersøkelse, uke 17. Så du er nok ikke alene nei. Jeg sa at på ul to uker før fikk jeg høre. Fikk jeg i svar: men da ser man jo hvor ungen ligger å lettere å finne.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Hei. Jeg forstår deg godt! Den erfarne fastlegen min fant ikke hjertelyden hos meg verken i uke 12 eller uke 20. Hvis det ikke hadde vært for privat ul i uke 9, hadde jeg nok stresset med å ta en UL etter uke 12. Men alt var jo i orden likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå