Gå til innhold

fra velling til grøt.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller fra velling og supplere med grønnsaksmos?

hva gjør dere? min hs anbefalte meg å fortsette med vellingen en stund til og heller gi han grønnsaksmos og den slags før vi begynte med grøt pga at vi kunne risikere at han bare ville ha det som smaker søtt og få problemer med å introdusere middag og mos....

lillemann er 5 mnd om en uke og vihar prøvd dette mos greiene men han liker det overhodet ikke...brekker seg og lager grimaser.... men kan virke som hipp sin risgrøt med brokkolig(faktisk) ikke er så alt for ekkel for ham men.....så hva gjør dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, er det fra glass du gir?

I tilfelle så kan du forsøke å lage din egen mos, gode oppskrifter på

www.hipp.no og på

http://www.danielsbok.no/babymat.php

noen ganger liker de rett og slett ikke glassmaten, mini her feks liker ikke pærepure på glass, men hjemmelaget er myyye bedre :)

• 2 uker senere...
Skrevet

må vel innrømme at jeg er lat sådan hva lage selv mos angår hoho:) må jo flire litt for lille mann har lagt sin elsk på nettopp pære pureen på glass hehehe....OG eple og pære mos fra hipp...testet ut litt nå og pære virker å være e hit her i huset:P ja og gulrot......

men kanskje jegf skal teste ut den fine rosa mixeren som står på kjøkkenet og ser fin ut hehhe...lager du potet og grønnsaks mos også?

Skrevet

hei, mini er 5 mnd og en uke og til nå har jeg laget

-gulrotmos blandet med litt av kokevannet og litt olje (kan blandes i grøten også nam nam)

-gulrot og potetmos blandet med mme og litt olje

-avokado med mme (kan også blandes i grøten)

-avokado og banan

-mango

-pære

-eple

Blir prøving av søtpotet denne uka :)

Jeg trodde aldri at jeg skulle bli en mamma som laget maten selv, men er lettere enn man tror :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...