Mamma til lille E Skrevet 25. mars 2011 #1 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei, Jeg har klart meg uten problemer med bekkenløsning i løpet av svangerskapet, men har nå i uke 33 fått smerter i skambenet - det som også kalles symfysesmerter. Det er ikke veldig plagsomt, mest ømt som om jeg har fått et slag/blåmerke i området. Er dette noe jeg bør bekymre meg for, er det noen øvelser jeg bør gjøre for å unngå at dette blir verre? Tips og råd mottas med takk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143063881-symfysesmerter-uke-33/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
koalita Skrevet 25. mars 2011 #2 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg har symfysesmerter som kommer når jeg går og spesielt om jeg bærer i tilegg.. Det son har hjulpet meg veldig er å gå med krykker for å få en gjevn belastning mens jeg går. Om du nesten ikke er plaget ville jeg bare gjort vanlige bekkenbunnsøvelser (ikke gjør noe hvis det gjør vondt) og ungått å provosere frem smerte.. Om du får gangvansker så få en henvisning til Fysio, det er i tilfelle helt gratis. Der får du den hjelpen du trenger til å fungere i hverdagen alikevel Den erfaringen jeg har er at bekkenløsning kommer i alle varianter der det er forskjellige øvelser som hjelper og forskjellige ting som fremprovoserer smerter hos hver enkelt nesten, så det beste du gjør er nok å kjenne på kroppen hvilke ting nettop du bør være forsiktig med å gjøre.. For meg er det stort sett å gå og å bære, upraktisk nok ( med en ettåring i hus..).. Håper symfysesmertene avtar for deg det er visst rundt uke 28 disse hormonene som kan gi bekkenløsning er på det sterkeste (iflg min fysioterapaut) så satser på at det blir bedre og ikke verre her i hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143063881-symfysesmerter-uke-33/#findComment-143066557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå