Gå til innhold

Symfysesmerter uke 33

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har klart meg uten problemer med bekkenløsning i løpet av svangerskapet, men har nå i uke 33 fått smerter i skambenet - det som også kalles symfysesmerter. Det er ikke veldig plagsomt, mest ømt som om jeg har fått et slag/blåmerke i området. Er dette noe jeg bør bekymre meg for, er det noen øvelser jeg bør gjøre for å unngå at dette blir verre? Tips og råd mottas med takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143063881-symfysesmerter-uke-33/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har symfysesmerter som kommer når jeg går og spesielt om jeg bærer i tilegg.. Det son har hjulpet meg veldig er å gå med krykker for å få en gjevn belastning mens jeg går. Om du nesten ikke er plaget ville jeg bare gjort vanlige bekkenbunnsøvelser (ikke gjør noe hvis det gjør vondt) og ungått å provosere frem smerte.. Om du får gangvansker så få en henvisning til Fysio, det er i tilfelle helt gratis. Der får du den hjelpen du trenger til å fungere i hverdagen alikevel ;)

Den erfaringen jeg har er at bekkenløsning kommer i alle varianter der det er forskjellige øvelser som hjelper og forskjellige ting som fremprovoserer smerter hos hver enkelt nesten, så det beste du gjør er nok å kjenne på kroppen hvilke ting nettop du bør være forsiktig med å gjøre.. For meg er det stort sett å gå og å bære, upraktisk nok ( med en ettåring i hus..)..

Håper symfysesmertene avtar for deg ;) det er visst rundt uke 28 disse hormonene som kan gi bekkenløsning er på det sterkeste (iflg min fysioterapaut) så satser på at det blir bedre og ikke verre her i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...