Gå til innhold

Fikk barnehageplass på førstevalget. :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for det! Puster lettet ut..

Har dere fått de inn de små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i landet holder du til?

Vi har ikke hørt noe enda vi...

Skrevet

Vi også. Hipp hurra. Bor i Moss.

Skrevet

Fikk andrevalget så er passe fornøyd..:) Vi bor i Stavanger og fikk svar igår..:)

Skrevet

Bor i Kristiansand. Dette blir veldig spennende til høsten! :-)

Så kjedelig.. Håper dere får ved 2. opptak da.

Skrevet

Førstevalget! Bor i Fredrikstad.

Skrevet

Vi har heller ikke fått svar. Betyr det at man ikke får 1.valg?

Skrevet

Førstevalget her også - men det visste jeg da vi søkte :o)

Skrevet

Vi og har fått førstevalg av bhg. Men ikke den plass str som vi ønsket oss. Søkte om 100% plass, og fikk 90%. Men alt i alt fornøyd. :o)

Skrevet

Vi fikk også førstevalget :)

Men bor ikke på så stor plass,så regnet med at alt ordnet seg.

I Hurum er det slik at de først sender ut brev til de som ikke om inn, før de som kom inn får brev.

Så det kan jo være et godt tegn på at du ikke har hørt noe enda :)

Skrevet

2. valget - står på venteliste på 1 valget. Tror ikke vi får det da. Fornøyd med 2 valget også men det er litt mer kronglete med levering til den barnehagen pga kø i området.

Skrevet

Fikk plass, men ikke i noen av de vi søkte på...

Skrevet

Brevet kom i dag: 1. valget er innvilget!

Skrevet

Vi hadde bare en barnehage på lista og fikk plass der til begge jentene:-) Nå går storesøster alt i barnehage, men vi søkte over til en annen, er ikke helt fornøyd med den vi har nå.

Skrevet

Vi fikk svar i dag :) Fikk plass, men ikke i noen av de 4 vi søkte på.

Har fått plass i en familiebarnehage med 7 plasser og barn i alderen 0-3 år. Vi kan klage, men vet ikke om vi skal gjøre det.

Noen som har erfaring med familiebarnehager?

Skrevet

Trodde ikke det gikk så fort! Da gleder jeg meg til å kikke i postkassa de neste dagene! Har fortsatt ikke barnehageplass til lillegutt født i oktober 2009. Jeg har med vilje ikke søkt familiebarnehager, da det er litt blandede erfaringer med disse. En i barselgruppa mi fikk i en hvor en jente passer fire ettåringer (uten erfaring og uten egne barn). Mulig jeg er veldig kritisk, men det frister lite....

Skrevet

Hjelp! Har alle fått barnehageplass???

I forskriftene skal de ta inn etter alder (eldstemann først), så med en sønn som er 1 år og 10 måneder ved barnehagestart, trodde jeg at jeg var sikret plass ett eller annet sted. Men har ikke hørt en lyd, og får heller ikke tak i saksbehandlerne.

Skrevet

Hvor i landet bor dere da? Dere som er skeptisk på familiebarnehage bør besøke dem først. Da ser dere fort om det er noe å satse på:)

Skrevet

Jeg bor i Oslo. Ut fra det over ser det ut som det er der det er problematisk med barnehageplass, og at det er god dekning i resten av landet. Når jeg og flere i barselgruppa har syv barnehager på lista, og ikke får noen av dem, ei heller tilbudt plass i andre, så sier det seg selv at barnehagedekningen er så som så... Men de er nødt til å tilby oss noe, siden vi har såkalt full barnehagedekning - det er bare spørsmål om hvor - og når vi får vite det.

Skrevet

Jeg fikk både 1. og 2. valg innvilget, har tvillinger som vil være 1,5 år ved oppstart i barnehage, og de fikk da plass i hver sin barnehage ... men "bare" ca 5 km mellom de...

Ringte kommunen og sa jeg trodde det måtte ha skjedd en feil(jeg presiserte i søknaden at hvilken barnhage vi fikk plass i var mindre viktig, men ønsket samme barnehage og helst samme avdeling!).

Fikk til svar at det ikke var feil, tildelling av barnehageplass ble gjort på bakgrunn av hvilket behov barnehagene hadde for barn i ulik alder... Visste ikke om jeg skulle le eller grine.... Litt stress med tvillinger om du ikke skal levere og hente i to ulike barnehager hver dag...

Det ordnet seg heldigvis raskt takket være oppegående og hjelpsom styrer i den ene barnehagen... så nå skal begge inn på 2. valget, Men er veldig fornøyd!! Virker som et meget bra tilbud i barnehagen!!

Skrevet

Ja, privatbarnehagen var som førstevalg og studentbarnehage som andrevalg. Fikk ikke barnehageplass på førstevalget, men egentlig ganske glad for det da jeg tror det er sikrere å ha barnet i kommunal barnehage:)

Har vært ganske fornøyd med studentbarnehage (i en annen kommune) før, så tror dette ikke er så ille heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...