A_K Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hei, hvor lenge kan man gå etter vannet har gått før fødselen settes i gang? Mener jeg har hørt noen vente i flere dager uten at noe skjer - er ikke dette farlig?
Clementine Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Hei. Mener det er praksis her på sykehuset at man går inntil tre døgn før man setter igang hvis ikke det skjer av seg selv. Er inne til hyppige kontroller da, og hvert tilfelle vurderes jo ift. om hodet er festet osv. Etter igangsetting kan man så gå tre døgn før det skjer noe, så i verste fall kan man vente 6 dager... Venninna mi fikk sjokk når det hente henne, var ganske forbanna på at ingen hadde advart henne om dette på forhånd.
A_K Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2011 Ja jeg ville trolig vært bekymret for barnet, men dette følges vel tett opp av sykehuset...
gulda Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Jeg mente at sist jeg var gravid så hette det at man ikke skulle gå mer enn to døgn fra vannavgang, men husker ikke om det var til babyen var ute eller om man ble satt i gang (er tre år siden).
Moonfreckle Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har fått beskjed om at dersom vannet går, skal jeg dra til føden umiddelbart. Og ikke fanker'n om jeg forlater stedet før alt er over!!
kevinogemilsmamma Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Her er det inntil 2 døgn.. Kroppen din lager også mer veske og du blir passet godt på, men vannavgang betyr ikke at fødselen begynner med en gang. Kan ta lang tid før riene kommer. Tålmodighetsprøve å vente på disse bebisene!
kaz23 Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Vanlig prosedyre er igangsetting etter 24 timer dersom det ikke er rier. Dette fordi infeksjonsfaren er større etter vannavgang. Ta kontakt med fødeavdelingen din. Kommer litt an på når på døgnet vannet går, men så nært det passer til 24 t etter v.a skal du igangsettes. Lykke til =)
uhhuhher Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 På Riksen er det rundt 24 timer. Vannet mitt gikk klokken fem om morgenen uten at riene startet, og etter en kjapp sjekk på sykehuset fikk jeg time til igangsetting morgen etter hvis ikke fødselen startet av seg selv før. Det gjorde den heldigvis.
Herkules Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Det praktiseres litt forskjellig hvor lenge sykehusene lar deg gå etter vannavgang, men de aller fleste med vannavgang får beskjed om å komme inn for en sjekk for så å bli sendt hjem igjen å vente på rier- Helt normalt og jeg vil absolutt anbefale en å reise hjem istedet for å sitte å vente i sykehuskorridorene Hos meg gikk vannet 4 uker før termin, ble da fortalt at de ville vente 48 timer før de satte igang fødselen Bærum sykehus. Pga tidlig vannavgang ble jeg innlagt på sykehuset. Jeg lå der i 41 timer før fødselen startet av seg selv og 6 timer senere var jeg ferdig. Med nr 2 så gikk også vannet, ringte føden og fikk beskjed om å ta en tur, innen samtalen var over hadde jeg rier , Hyppige- så det var bare å dra. Venninnen min dro inn på morgenkvisten etter at vannet hadde gått om natten, ble da sendt hjem igjen og ventet noen timer før hun fikk rier ca 12 t etter vannavgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå