Gå til innhold

Barnehagebarn og nyskjerrighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har bare et lite spørsmål til dere som har barn i barnehagen. Jeg vet at barn ofte er nyskjerrige på sine og andres kropper, og at de skjer at de viser frem sine edlere deler til hverandre. Men hvor går grensen? Hva hadde dere syntes var greit i en slik lek, altså hva hadde dere reagert på og hva hadde dere ikke reagert på?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror jeg hadde reagert om dem hadde trukket ned buksa og vist frem sine edlere deler til hverandre. Jeg syns hvertfall at grensen skal gå der.

Skrevet

Takk for svar :)

Vil egentlig bare få bekreftet om det er vi som overreagerer, eller om det er barnehagen som tar for lett på dette. Her er det snakk om litt mer en bare vise frem for å si det slik.

Skrevet

Du hadde reagert hvis de viste hverandre tissene sine? Jammen i himmelens navn, hvorfor det? De må da få lov å lære om forskjeller?

Min grense går når de stikker fremmedlegemer i hverandre, det kan være farlig, og er derfor ikke greit. Om de titter på hverandre er det bare helt naturlig.

Skrevet

Jeg reagerer ikke på sånt, det er en naturlig del av det å lære. Sønnen min har ei bestevenninne, og da de var 3-4 år så dro de ned buksene og studerte hverandre begge to. Helt greit!

Jeg mener grensa går om de tar på hverandre, det er ikke nødvendig. Og skolebarn trenger heller ikke å dra ned buksene for hverandre!

Jeg vet at yngstemann har sett både "flate tisser" og "hengetisser" som han selv har, og nå er han ferdig med det. Han er 3,5 år, og har studert både jenter og gutter.

Hvorfor reagerer dere på det?

Jeg husker forsåvidt at jeg og søskenbarnet mitt som er på min alder dro ned buksene og studerte hverandre bak garasja:) Tror vi var 3-4 år vi også... Han dro bak forhuden for å vise, og jeg syntes det var skikkelig kult og ble misunnelig, for det kunne ikke jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...