Gå til innhold

Svigermor til salgs..!!! (langt..sorry..må blåse UT!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen vææære så vakre og kjøpe min svigermor?? ;)

Hun tar snart livet av meg kjenner jeg...! Flere som har det sånn?

Vi venter nr 3 nå, og det hele begynte når vi skulle ha nr 2 i nærheten av hennes bursdag.. Da lurte hun på om vi ikke kunne sette i gang fødselen så det blei den samme datoen...!! Ohhh helllooo..!

Og da klumpen ikke kom før nesten 3 uker senere og var GUTT så blei det slutt på ukentlige besøk. Nå ser vi henne hver 3 mnd! Men det er like greit...

Denne gangen har hun klart å klekke ut av seg at vi ikke må få flere barn for det blir så dyrt for henne...!!?? Som vi får 300.- penger av til jul!!

At min svigerinne (som er 1 gangs gravid og 3 mnd på vei) skal være glad hun ikke er så feit som meg! OG at denne gangen må det da bli en jente, for det er da myyye koseligere og kjøpe rosa!! Lord!!!

Beklager lang klaging! MÅ bare ha det ut!! ;) Takk for at dere er her!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg veldig godt!! Har selv en ganske grei svigermor altså, som har tatt imot meg med åpne armer så jeg skal ikke si noe stygt om henne! Du sliter litt mere med din utgave ser jeg! Huff :P

Meeen når jeg først ble gravid og vi fortalte det måtte det være ei jente! Og det var ei jente fra uke 8 til uke 18 da vi var på UL. Svigermor hadde bestemt navn til jenta og gledet seg enormt.. Så kom UL da og det viste seg at jenta hadde pung! Så da ble det stilt på svigermor et par uker gitt..

Svigermor har hjulpet oss kjempemasse uansett, så jeg er supertakknemlig for henne. Syns bare det er litt kjedelig at den enorme gleden som var over den jenta ikke kunne fortsette :(

Skrevet

Du er sannelig ikke alene om "svigermor-slitet"! Hos oss er det lite engasjement å finne for at hun snart får et barnebarn til - spør aldri, og snakker gjerne om prestasjoner til de andre barnebarn når vi nevner noe om våre (ala: nå har han begynt å prate bestemor... Jasså? NN kan jo allerede skrive navnet sitt han!!!) De sender ikke gaver til jul og bursdag (prinsipp de har hatt lenge men vanskelig å forklare for et lite barn som får gave fra andre besteforeldre og tanter ol.). Hun er helt på tuppa etter sønnene sine (4 stk) og kunne ikke brydd seg mindre om svigerdøtrene. Er flink å si sin mening og furter om du skulle si deg uenig. Insisterer på å ta seg til rette i huset vårt når hun kommer på besøk slik at jeg ofte føler meg som gjest i eget hus. Og ikke minst er hun meget flink til å kreve sønnens oppmerksomhet slik at hans kone og barn blir fort tilsidesatt om han ikke hadde vært flink å huske at vi ennå eksisterer (noe han er blitt flinkere til med tiden)!

Føler med deg! Men dessverre har jeg nok med min egen og ønsker helst ikke en til! ;) En ting som hjalp veldig her var at mannen min er veldig enig med meg om hvordan jeg opplever hennes oppførsel. Han tok det opp med henne nylig på tomannshånd og siden det har mye bedret seg - hun er i det minste mindre vokal i sine meninger når vi er uenig, hun spør hvordan jeg har det og har til og med strikket en kjole til baby som kommer! Også har de spurt om de kan få komme til sønnen vår sin bursdag! Ifjor måtte vi kjempe for å få dem til å komme da de hadde lagt andre planer! Endte med at de ikke kom og vi følte oss fryktelig lite viktig (spesielt da de dukket opp i kusina sin bursdag to mnd senere med gave og det hele)! Så det at de spør selv om å komme er jo supert!!!

Lykke til med svigermoren din! De er dessverre ikke alltid til å unngå om man vil ha sønnen! :)

Skrevet

Besteforeldregenrasjonen kan nok skuffe enten det er ens egen foreldre eller svigers.

Jeg har en fin svigermor, vi har kommet godt overens alltid, men jeg skal inndrømme at det var ikke så lett når vi fikk en baby. Hun og jeg er svært forsjellig men har gjensidig tillit og respekt for hverandre. Men når det kommer til oppdragelse, valg for barnet har vi nok veldig klare ideer begge to.. Det har vært litt over gang, men nå er barnet to år og med litt smidighet og vilje til å lytte blir det:) Svigemor får lov å bestemme litt hjemme hos seg og når hun har barnet, mot at hvis rutiner blir fulgt med legging osv. Med min egen mor derimot er den en liten maktkamp hvem som skal bestemme, sukk! Hadde en kjempe krangel om soving da barnet var ett år og de var på besøk. Min mor mente hun var sliten og ville gå tur med henne. Jeg sa ja, men ikke gå mer enn 20 minutter og ikke la henne sovne for da får hun ikke sove når hun skal og da får vi ikke lagt henne til kvelden. De kom tilbake etter 45 minutter og barnet sov, gjett om det ble en slitsom dag for meg og barnet! Ett av mange eksempler.

Skrevet

Slike ting sier min MOR til meg... Hun var kjempeivrig da jeg fortalte at vi ventet nr. 3. Men da hun fikk vite at det er gutt nr. 3, og ikke endelig en jente, så mistet hun fullstendig interessen.

Skrevet

Vi kan godt bytte!!!;)

Jeg har termin dagen etter hun har bursdag, og jeg skal loooove deg at jeg skal gjøre ALT jeg kan for å knipe beina sammen på bursdagen hennes. I tillegg har min mor også bursdag 4 dager før termin, så den uken kan bli hard, haha:p

Her ville svigerfamilien ha gutt, og vi fikk kommentarer som "ÅÅÅÅEE!!! men jeg ville jo ha gutt!!!" fra samtlige i familien etter UL.. det var ikke noe kjekt å få høre.. trøsten var at hele familien min håpte på jente da det kun er gutter i familien, og ble kjempe glad for det:)

Ellers har ikke jeg fått høre hvor feit jeg er, men heller hvor syltynn jeg er. "Jaja, hvis det skjer i rushen kan du(samboeren) jo bare slenge henne på ryggen og løpe opp til sykehuset". "Du må IKKE gå med stramme klær, det er IKKE behagelig for babyen" Unnskyld meg, men JEG går med klær som JEG syns er behagelig... fikk ikke mage før i 6 mnd, og den er såpass liten at jeg fortsatt kan bruke de samme klærne uten at det er verken stramt eller ubehagelig.

Hun skulle nå være på venterommet under fødselen siden hun var bestemor, for hun visste hvordan den barnløse sønnen hennes kom til å reagere på en fødsel. Jeg kunne bare glemme å få være i fred et døgn etter fødselen og kose med min nye familie, for DE skulle se henne. Jeg kunne bare vente til mitt barn kom og nektet meg å se barnebarnet mitt 5 min etter fødselen osv blablabla..

Sånn som hun har snakket til meg på, gjør at jeg føler meg som et lite barn som ikke vet hva det å være gravid er. Ja, jeg er førstegangs og leser mye om svangerskapet, men det er over 20 år siden hun gikk gravid sist - verden forandrer seg!

Kunne fortsatt å skrevet masse om mange forskjellige hendelser fra den siden av familien, men det blir nok mye å lese.

Jeg har ikke vært på besøk hos de på litt over 2 mnd tror jeg, orker rett og slett ikke noe mer mas og jeg tror de har tatt hintet. Føler ikke at jeg blir respektert i det hele tatt, de tar ikke hensyn til at dette er mitt barn. De er egoistiske og tenker kun på seg selv og det at de skal få et barnebarn. Jeg er veldig sjenert og har ikke hatt mot til å si det jeg mener, men heretter blir det andre boller for nå har jeg fått nok!;)

Uff, følte for å blåse litt ut jeg også..

Skrevet

Takk for svar jenter! :)

veldig godt å høre at det ikke bare er meg, og nyyydelig å blåse ut litt!!

Alt hadde vært litt greiere om mannen min bare kunne innse at hun ikke er verdens beste bestemor!

Hadde min mann kunne prate i det minste med meg om det hadde mye vært gjort...men den gang ei..! Lurer på hvordan svigermor jeg blir selv jeg!? ;) -jeg skal iallefall gjøre mitt til ikke å bli som FRU GRUSOM!!

Hadde hun vært i nærheten når jeg fødte hadde jeg vel kvelt henne.. :)

Håper vi alle går en fin og svigermorfri fremtid i møte! Vi får kose oss med bebisene i steden og tenke at det er dems tap! :)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at sykhuset heller ikke vil ha henne uten for rommet ditt under fødselen. Det er liksom ikke vanlig at andre enn de som føder er inne på fødeavdelingen... huff og huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...