Gå til innhold

Jeg blør! Usikker på hva dette er...

Anbefalte innlegg

Er i uke 6. Ikke hatt antydninger til blod tidligere, heller ikke i forrige svangerskap. På morgen i dag kom det blod. Ikke så mye som en vanlig mens, men mer enn bare litt.. Det er så jeg må ha på et bind og det er litt i bindet etter en time. Har hatt litt vondt i ryggen siste uken. Ikke vondt i magen, men litt rar følelse. Vet det ikke er unormalt å blø litt i begynnelsen, men lurer litt på hva litt er.. Tenker jo at det ville vært mer enn en mens om det var abort. Noen som har erfaringer?

Tenker at er det abort er set jo gjerne fordi det er noe i veien, og at det da er naturens måte å ordne dette på. Så blir ikke superdeppa. Men hadde jo begynt å kjenne litt på følelsen av å skulle bli tobarnsmor:-)

Fortsetter under...

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Hei, hvordan går det med deg? Har blødningene avtatt?

Krysser fingrene for deg!

Har selv blødd litt idag, så vet hvor ekkelt det er. Blødde forrige svangerskap også, og det gikk bra da, så er positiv inntil videre:)

Håper det går bra med deg!

Blødningen økte utover fredagen, blødde endel i går. I dag har det roet seg litt igjen. Virker som det gir seg, lite nå i kveld. Men kan aldri tro at det har gått bra med spiren. Har blødd like mye som en vanlig mens, så har ikke troen lengre merker jeg..

Krysser fingrene for at det går bra med deg! Blødde du mye i forrige svangerskap, i forhold til en vanlig mens??

Det varierte hvor mye jeg blødde forrige svangerskap, alt fra litt rosa på papiret til styrtblødning. Blødde gjerne flere dager i strekk før det gav seg for en periode, og så startet det på igjen. Hadde tidvis magesmerter også. Men det gikk bra:)

Hva med å bestille en legetime, enten for å sjekke evt hCG-stigning eller få henvisning til ul? Trenger jo ikke å være over, selv om du har blødd mye.

Jeg har bestilt legetime og skal i morgentidlig. Håper selvsagt på ul. Begynte å blø på lørdag, var ikke så mye, men har kommet litt siden det. Er ikke friskt blod som kommer nå da. Men vi får bare vente å se.

Er positiv inntil det motsatte er bevist! Krysser fingrene for oss begge:)

Annonse

Har vært å tatt en HCG i dag. Skal ta igjen på torsdag, så får vi se om den er stigende! Om den er det vil jeg be om tidlig ul for å se at alt står bra til med spiren. Tror blødningen gir seg her nå, i allefall veldig lite nå!

Krysser fingrene for oss!!

Jeg fikk jente i juli, så om alt går bra så får vi kanskje to barn som er født nesten samtidig:-)

Hei igjen!

Legen min mente at siden det var fint lite å gjøre dersom det var en sa på gang, så var det ingen vits med ul så tidlig.. Men hvis jeg fortsatt blødde på fredag, skulle hun henvise meg.

Kommer fortsatt pittelitt brunt slim, ikke direkte blod og jeg er sååå kvalm, så jeg satser på at spira klorer seg fast der inne. :)

Men hvis det fortsatt er brunt slim på fredag, så får jeg henne til å henvise meg. Evt får henne til å måle hCG-nivået.

Hvordan går det med deg? Ny prøve imorgen?

Jeg skal ta en ny hcg i morgen. I går blødde jeg ikke. I dag har det kommet så vidt det var litt brunt. Så alt i alt har jeg hatt en mindre blødning enn en vanlig mens. Vet ikke om jeg tørr håpe på noe. Føler meg veldig trøtt og er litt kvalm innimellom, men tenker at det kan bare være psykisk også.. Blir spennende!

Får håpe du får en UL. og får sett hvordan det står til. Om min hcg stiger skal jeg også be om en UL for å få sjekket at alt er bra med spiren i tilfelle. Hvilke uke er du forresten? Jeg er 6 i dag.

Blir spennende ja! Når får du svaret på blodprøven da? Føler også at en ul hadde vært greit, da får man jo bekreftet om hjertet slår eller ikke.

Er 6+5 idag. Kaster opp flere ganger daglig, og er skikkelig uggen. Så har en magefølelse på at huleboeren er der enda:)

Vi får håpe på det beste for oss begge:)

Annonse

Sååå lenge?? Huff, det var lenge å vente ja.. Sender litt ekstra tolmodighet herfra:)

Kommer til å be legen min henvise meg til ul imorgen. Kommer fortsatt litt brunt, er ikke mye og bare av og til. Men greit å bare få sjekket det ut.

Håper neste uke går fortfort for deg:)

Takk takk! Mye som skjer til uka, så håper det går fort! Føler meg ikke gravid lenger, så er litt spent!

Får håpe legen henviser deg da, best å få det skjekket, det vil jeg også om det er noe der. For å se at alt er greit!

Du må ha lykke til!!

Hei hei! Da har jeg vært hos legen og hun henviste meg til ul, siden jeg har hatt blødninger i 6 dager nå. Der fikk vi se ei nydelig lita reke, og hjertet som slo:) Var så deilig å se!! Har hatt en god magefølelse på dette, siden jeg blødde så mye i forrige svangerskap, men likevel godt å få det 100% bekreftet.

Så nå skal jeg bare slenge beina opp på bordet og nyte fredagskvelden:)

Håper det går like bra for deg i neste uke! Skal krysse alt av fingrer og tær. Bra at du har det travelt til uka, da går den sikkert fortere:)

Lykke til:)

Åååå så heldig du er!!! Det kan jeg tenke meg gjorde godt!

Nå i kveld kom kvalmen som kastet på meg igjen. Akkurat som sist jeg var gravid. Da kom det ofte brått og på kveldene. Så sjansen er der:-) Mannen min er helt sikker på at jeg er gravid. Mener han kjenner meg igjen fra hvordan jeg var sist! Blir spennende å høre til uka!

Glad på dine vegne:-)

I dag fikk jeg svar på blodprøvene. De var synkende, så her gikk det galt under blødningene. Vi prøvde ikke å bli gravide nå, så går helt greit dette her. Det er klart det er litt trist, men prøver å tenke at det er naturens gang. At kroppen er flink som ordner opp når noe er galt.

Vi kommer ikke til å prøve intenst nå, men skjer det så skjer det. Så kommer vi til å prøve fra sommeren.

I går fikk jeg et nytt jobbtilbud, så da blir det lettere å takke ja til den jobben. Får prøve å se det positive, og kose meg med vesle frøkna mi! Hun er jo bare 8 mnd, så ikke noe hast å bli storesøster...

Håper å være tilbake her innen september. Ønsker alle andre lykke til her inne!

Huff, så trist! Jeg hadde håpet det skulle gå bra for deg også:(

Men det er jo flott at du greier å se på det på en positiv måte! Naturen ordner opp når noe er galt, men det er smertefullt likevel.

Gratulerer med ny jobb da!! Sikkert godt med noe nytt som kan ta fokuset litt fremover nå, og ikke minst så har du jo lillejenta di:)

Kos deg med henne så lenge og masse lykke til med prøvinga til sommeren:) Håper det klaffer på første forsøk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...