Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Skal starte med grøt til uken, og lurer på hva som er best? Hjemmelaget/kjøpt? Type?
kinaputten Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Har nettopp startet med grøt for et par uker siden, Holles hirsegrød fra helsekosten, skal visstnok være den mildeste for magen. Blander inn litt fruktmos. Den kan blandes med mm, mme eller vann, samt brukes til velling. Mini har hvertfall likt den veldig godt. http://www.holle.no/barnegrot Har også risgrøt fra hipp som jeg har prøvd noen ganger og som han også liker. Lykke til med introduksjonen
Ane Elise Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Hei, Her i gården introduserte jeg havregrøt med ris - hvete smak fra Nestle, og gutten min sluker det helt rått:) Er oppe i nesten full posjon nå. Etter hver grøt måltid får han 3-4 ts fruktpurre for å motvirke mot forstoppelse / magesmerte. Etter at han har begynt med fast føde + fruktpurre så bæsjer han hver dag Når jeg gir han tran på formiddagen så blander jeg det ut med fruktpurre så slipper han å få det ekle tran smaken i munnen Du får lykke til! Forresten så er det lurt å koke 1 liten kjele med vann hver morgen og hell det så over i 1 termos så har du det til grøt, vasking av smokk/ bitering, tørste drikk ol
enits40 Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Nestles havregrøt med ris og hvete funker bra her! Min er 4,5 mnd. :-)
enits40 Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Hva slags fruktpure bruker du Ane Elise? Visste ikke at det motvirket forstoppelse (med mindre det inneholder svisker el) ..
Ane Elise Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Motvirke og motvirke, fruktpuren gjør iallfall at han bæsjer hver dag Noe som gjør at han ikke får magesmerte eller forstoppelse noe lenger, herlig! Merker stor forskjell fra da han kun fikk KUN mm. Da var han mye mer urolig og skrek mer. Nå er det bare fryd Han får forresten fruktpurre eple og mango fra Nestle og eple, fersken og mango fra HIPP.
kinaputten Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 mini bare ELSKER sviskepure, kunne sikkert spist et helt glass gir et par teskjeer hver dag
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Vi startet med risgrøt med banan fra nestle .. mini elsket den
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 her er det hipp sin risgrøt med banan og persika som gjelder:) dvs vi er på velling enda men smaken er uansett god da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå