Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på fem mnd har hatt veldig varierende søvnmønster, i perioder sover han kjempelenge om gangen (for et par uker siden hadde han fire-fem netter hvor han sov i opp til ti timer i strekk før han skulle ha mat), men nå den siste uken har han begynt å våkne omtrent hver time.. Han sutrer og sovner stort sett igjen når jeg gir ham smokken og rugger litt på vuggen hans, og som oftest trenger jeg ikke mate ham før ved tre-fire-tiden (legger ham kl syv). Vi har prøvd alt mulig av matrutiner på dagen og kvelden (bare morsmelk, morsmelk og MME når han legger seg, én porsjon grøt, en porsjon grøt og en porsjon middag, to porsjoner grøt...), det ser ikke ut til å ha noen stor effekt, heller ikke antall og varighet på lurene på dagen.

Har lest denne: http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon. og lurer på om det kan være dette, men da har det jo plutselig kommet - og han sovner stort sett ikke uten smokk (og rugging av vuggen), det er i hvert fall vanskeligere.

Noen som har erfaring å dele med en desperat mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje tenner på gang? eller?

min gutt er 4,5 mnd og har hatt en peride der han kun har fått mat i 1-3 tiden, men har begynt tidligere og tidligere, i går skulle han ha mat kvart over 10. (legger seg kl 7) og igjen i 4 tiden..

vet ikke hva det er men "gleder meg" til å nattavvenne :P

er ikke noe som plager han? flere intrykk? får med seg mer? alt skal jo inn i den lille kroppen så ofte er det mye på en gang for den lille :)

Skrevet

Han virker blid og fornøyd på dagen, ingen nye ting som har skjedd den siste tiden - han er veldig aktiv da, og har vært ganske tidlig ute med en del ting, og han har begynt å "rotere rundt sin egen akse" nå og ser ut som han er veldig keen på å begynne å krype seg fremover. På dagtid sutrer han når han blir frustrert over å ikke få til ting og selvsagt når han er sulten eller trøtt, ellers er han blid som en sol, så jeg tror ikke noe plager ham...

Jeg har også tenkt på tenner, men ser ingenting. Han sikler mye og skal tygge på alt, men sånn har han vært i minst en måned uten at det har skjedd noe.

Frust..! gleder meg veldig til nattavvenning jeg også, og trodde at det holdt på å skje, men så gikk det i stikk motsatt retning gitt! Håper at det er tenner og at det gir seg snart. Sukk..

Takk for svar :-)

Skrevet

Da jenta mi var litt over 4 mnd, så tenkte vi at vi skulle prøve å venne henne av med flaske om natta, hun har fått mme hele tiden.. hun var veldig tidli ute med å få tenner så de to nede hdde allerde kommet. Helsesøster sa at d beste var å slutte med mat etter leggetid siden hun hadde begynt å få tenner, d anbefales visst for tennenes skyld. Hun sa også at d sikkert bare var en vane at hun våknet og ville ha mat..for hun hadde ikke behov for d.. tok meg to netter å venne henne av med flaska. Overraskende lett var d.. gråt kansje i 5 min og så sovnet hun igjen.. den andre natta våknet hun bare en gang, og etter d har hun som oftest sovet hele natta igjennom. Har merket at hun har fått tilbake igjen vanen av å våkne om natta hvis hun f.eks har vært syk og veldig tett om natta.. har fått litt ekstra oppmerksomhet i og med at hun var så tett å slik, for hun våknet hele tiden pga d. Så d hang liksom litt igjen etter at hun hadde blitt bra igjen.. men d hjalp å bare la henne gråte til hun sovnet igjen en gang, gråter bare i 2-5 min før hun sovner..

Vi flyttet henne også på eget rom etter at vi hadde vendt henne av med flaska.. å d var utroli godt for både oss og henne trur jeg.

Håper d ordner seg for dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...