Gå til innhold

Hjelp! Baby ni mndr fått tenner og biter konsekvent når jeg ammer:( Tar ikke flaske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Han er ni måneder og fikk to tenner nede for to uker siden. De har ikke kommet ordentlig opp enda, men er tre fire mm og superskarpe. Han bet et par ganger for to uker siden da de holdt på komme opp, men så gikk det greit, men de to siste dagene har han bitt hardt hver gang jeg forsøker å amme. Enten med en gang, eller helt uventet "midt i". Hva gjør man med dette?

Jeg har jo nå så melkespreng og så såre pupper at det er helt krise. Har prøvd å reagere ved å bare ta han bort fra puppen, men det funker tydeligvis ikke... Jeg må vel slutte amme da veldig brått? Hadde sett for meg å amme til han var ett år:( og han tar ikke flaske (skøjnner ikke hvordan han skal drikke av den, bare biter på den) så bekymret for hvordan han skal få i seg nok veske.

Noen med råd/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om det er noe godt råd siden han ikke tar flasken men er sikkert verdt ett forsøk?;) hva med å prøve sånn ammeskjold som du ligger utenpå brystet før han biter av deg hele puppen....uffa meg:( hørtes jo ikke noe særlig ut det der nei.... så på boots hin dagen at medela hadde fått en som skulle være veldig lik ett vanlig bryst...mener det var medela..

lykke til!

Skrevet

Det er dritvondt!Min har ikke tenner ennå men fy som hun kan bite sammen av og til,lenge siden nå faktisk.Mulig høyt AAAhhhhh og og full pupperøsk har hjulpet?Hehe

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg har opplevd en blanding av ammenekt og biting/napping for hver eneste tann som har kommet og guttungen vår på 9 mnd har 7 tenner... Bitinga har kun vart i ca 2 dager og akkurat idet tanna har brøtet ut. Så kanskje det gir seg?

Jeg har måttet amme i full konsentrasjon. Jeg sitter å ser på han og har etterhvert lært meg å tolke når han vil bite/nappe. Da de første tenna kom (5mnd) brukte han å bite da han var mett, nå biter han om ikke melken kommer for fort (ammer kun om morgenen nå). Jeg sørger for å se at han rekker ut tungen når jeg legger han til, tenna skal jo ikke røre brystet. Hvis han biter, så dytter jeg brystet inn mot han akkurat slik man skal gjøre hvis en hund biter deg i hånden, da slipper han.

Men det er nok annerledes med et barn på 9 mnd enn en på 5. Han forstår mer nå og syns sikkert det er morsomt hvis du reagerer? Det har iallfall guttungen min gjort i andre tilfeller. Se om om får gode tips i denne linken du:

http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting

Skrevet

Alle mine 3 barn har hatt prøvd seg på biting rundt den alderen. Jeg sier "au", ganske så høyt og når jeg har gjort det 2-3 ganger så har de gitt seg.

Har sagt det såpass høyt at de har skvetti litt. Litt tårer og ammet videre. Funket kjempebra.

Ammer enda og han er nå snart 1 år:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...