Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Har et spørsmål angående dette... Mange bruker Lammeskinn i vogn, men nå når det nærmer seg vår, kan babyene ligge direkte på lammeskinnet uten pose eller varmedress, altså bare i sparkebukse og med dyne over? Eller klør det og er ubehagelig å ligge direkte på?

Dere som har fått vårbarn før, hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke pose, men jeg vil kle babyen i en ulljakke og tynn ull-lue i vogna + dyne. Skinnet er deilig å ligge på. Jeg ser her inne at flere bruker skinn om sommeren også, det kunne ikke mitt første barn, altfor varmt/klamt for ham. Jeg lot ham ligge på helsetepper istedet.

Skrevet

Takk for svar! Det blir nok innkjøp av lammeskinn, er uansett godt å ha til høsten og vinteren igjen :)

Skrevet

Om det er et ordentlig skinn så sies det at det skal virke svalende på varme dager og at babyen da fint kan ligge rett oppå det. Om det funker slik varierer nok fra barn til barn, men min erfaring er at skinnet uansett er godt å ha hele året. Norge er jo (dessverre) ikke kjent for å ha alt for mange lange, varme sommerdager iløpet av året :)

Skrevet

Jeg pleier å ha Nøstebarn sitt skinn og har ett i vogn og ett i sengen. Det ligger barnet på hele året. Ingen kløe og ingen klamhet:)

Skrevet

Har 2 barn fra før av, og begge har soveskinn fra Nøstebarn i sengen året rundt og bruker det ennå (eldste er 5år). Og når de brukte vogn, hadde vi lammeskinn der også året rundt. Har også brukt skinnet i "syden" og for våre barn så har det vært svalende.

Skrevet

Lammeskinn i vogn/seng er kjempefint året rundt. Men på sommeren og dersom barnet skal ligge direkte oppå det, må det være kortklipt. Da vil det være et sirkulerende luftlag i skinnet under babyen som både holder den varm og sval.

Gutten vår er veldig varm/klam av seg, men det funker fint å ligge på lammeskinn. Han er født på våren og lå på lammeskinnet i kortermet body uten noe mer på de varmeste dagene da vi var ute og trillet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...