Fireblade Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Lille gutt surkler fra halsen. Ikke typisk neseforkjølet, men virker som han har masse slim ned i halsen. Minner mest om slik det er når de er nyfødt og brekker seg på slim og fostervann. Broren på snart to har litt blankt snørr som renner, det har han hatt siden han begynte i barnehagen, men jeg regner med det er han som har smittet han. Uansett så har jeg dryppet babyen med saltvannsoppløsning og på dagen er det noen lunde greit, men på natten tettner han til slik at han sliter med å puste med mindre vi sitter rett opp og ned med han, da sover han godt. Det jeg lurer på er om det er noe annet jeg kan gjøre for å få løsnet det slimet, eventuelt om jeg burde gått til lege med han for å fått noe for jeg er litt bekymret for at det sitter i halsen og ikke i nesen, at det skal utvikle seg til bronkitt eller lungebetennelse?? Noen som har vært bort i dette før og som har et tips?
Gjest Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Hei. Sånn var der her også rett etter vi kom hjem fra sykehuset. Mini fikk plutselig hosteanfall og det kom opp masse slim og jeg ble jo selvfølgelig livredd! Ringte helsestasjonen og fikk snakke med helsesøster og hun sa at det var helt normalt, det var melk som ofte kunne samle seg bak i svelget som de ikke skjønte at de måtte svelge eller noe. Fikk beskjed om å heve hodeenden på senga han sånn at det ikke samlet seg så mye opp. Dessuten fant jeg ut selv at når det stod på som verst så ga jeg han bare litt melk, for da måtte han jo svelge Jeg tok en voksenpute og la under madrassa hans i senga sånn at han låg litt i oppoverbakke og det hjalp veldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå